سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان استان برتر در اجرای طرح‌های مراتع منابع طبیعی کشور

رئیس اداره مرتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: امسال استان همدان در اجرای طرح‌های حوزه مراتع برترین استان کشور معرفی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی سلیمانی، رئیس اداره مرتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: امسال در ۱۶ حوزه آبخیز مراتع استان همدان ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار عملیات حفاظت و قرق، ۸۲۴ هکتار کپه کاری، هزار و ۲۳۹ هکتار بذر پاشی، هزار و ۶۴۲ هکتار کود پاشی، ۳۷هکتار ذخیره نذورات، ۳۷ دستگاه آبشخور و مرمت ۲۰ دهنه چشمه را اجرا کردیم.

او با بیان اینکه تنها طرح‌های حفاظت و قرق مراتع به پایان نرسیده است افزود: این طرح‌ها با ۱۹ میلیارد ریال انجام شد و طرح‌های حفاظت و قرق مراتع تا پایا شهریور سال آینده به طول می‌انجامد.

رئیس اداره امور مراتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی استان همدان با اشاره به وجود ۸۲۲ هزار هکتار مرتع در استان همدان ادامه داد: در استان همدان ۶۶۰ هکتار از این مراتع پوشش گیاهی دارند و اجرای طرح‌های مراتع باعث افزایش نفوذ آب سطحی در زمین و بالا رفتن ذخیره منابع آب زیر زمینی، افزایش پیش گیاهی مراتع، کاهش رسوبات و کنترل سیلاب‌ها می‌شود.

سلیمانی  گفت: امیدواریم با اجرای طرح‌ها مختلف بتوانیم ظرفیت‌ها را برای سرمایه گذاری در تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و پرورش زنبور عسل و گردشگری در مراتع را فراهم کنیم.

در ارزیابی امسال عملکرد ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری کشور استان همدان امسال با امتیاز ۸۵ برترین استان کشور در حوزه تحقق تعهدات امسال طرح‌های مراتع منابع طبیعیرمعرفی شده است.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.