رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر از توسعه ۱۰۶ هکتاری جنگل ها‌ی منطقه گلیر آباد این شهرستان خبر داد.

‏ توسعه ۱۰۶ هکتاری جنگل‌های منطقه گلپرآباد ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی ده پهلوانی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر از توسعه ۱۰۶ هکتاری جنگل‌های منطقه گلپرآباد ملایر خبر داد و گفت: این توسعه جنگل‌ها با بذر انجام شده و امسال ۱۵۰ هکتار از مراتع حوزه آبخیز گلپرآباد واقع در روستا ده میانه، قرق و کپه کاری شده است.

او  با بیان اینکه سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در روستای گلپرآباد ملایر کنترل می‌شوند، افزود: امسال پنج طرح آبخیزداری با بیش از ۱۴ میلیارد ریال هزینه اجرا می‌شود همچنین در ۱۰۰ مترمکعب عملیات مکانیکی، خوشکه چین، در ۸۰۰ مترمکعب عملیات گاویانی و در ۱۶۰۰ مترمکعب عملیات ملاتی را در روستای گلپرآباد اجرا می‌کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر به ذخیره نزولات در ۳۷ هکتار در حوزه آبخیز سد کلان واقع در روستای پریدر ابوالحسن و انجام ۱۲۰۰ هکتار قرق مراتع اشاره و گفت: در سالجاری ۱۴ دستگاه آبشخوار نصب شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر بیان کرد: در ۹ ماهه امسال اصلاح و بازنگری نقشه‌ها به مساحت ۱۳ هزار و ۲۲۰ هکتار، اخذ سند اراضی ملی به مساحت ۳۳۷ هکتار، کاداستر اراضی ملی به وسعت ۴۳ هزار و ۷۰۵ هکتار و ۳۰۰ فقره پاسخ دهی به استعلامات انجام شده است.

ده پهلوان به ۴۶۰ هکتار جنگل کاری در ورودی شهر ملایر در حومه دریاچه کوثر، ورودی ملایر در محل جاده دم سیاه، بام ملایر، ورودی‌های شهر‌های ازندریان، سامن، جوکار، منطقه لشگردر و حوزه سد کلان در طول سالجاری اشاره کرد.

او ادامه داد: علاوه بر اقدامات عمرانی به مسائل فرهنگی نیز توجه خاص شده و امسال کلاس‌های آموزشی به منظور فرهنگسازی به منظور حفظ منابع طبیعی در روستای ده میانه، گلپرآباد، بیدکرپه برگزار شد و در ۱۴ آذر نیز طرح «بسیج همگانی نهال کاری» در حوزه سد کلان به اجرا درآمد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری ما شامل خشکه چینی، گابیون و بند خاکی با هسته رسی است، گفت: این طرح ها در روستا‌های طجر علوی، دائیلر و کوجک، حمزه لو سفلی و روستا‌های حوزه سدکلان درحال انجام هستند.

ده پهلوان اینکه در سالجاری به ۲۲۵ شکایت رسیدگی شده است، افزود: ۵۳ مورد پرونده تخریب و تصرف به مساحت ۴۲۸.۵۷ هکتار بررسی شده و به نتیجه رسیده است.

او به شناسایی و کشف سه فقره حمل غیرمجاز زغال به میزان ۶۰۰۰ کیلوگرم اشاره وگفت: امسال طی دو عملیات  ۲۲ تن چوب قاچاق کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.