سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث گلخانه هیدروپونیک با اشتغالزایی برای ۱۰۰ نفر

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: گلخانه ۴ هکتاری که به روش هیدروپونیک (آب‌کشت) احداث می‌شود باعث اشتغال‌زایی حدود ۱۰۰ نفر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی کمالی نژاد رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: شهرستان نهاوند درزمینهٔ تولید کشت گیاهان گلخانه‌ای ظرفیت‌های زیادی دارد که باید از این پتانسیل‌ها استفاده شود.

او بیان کرد: در بخش کشاورزی سند توسعه راهبردی شهرستان نهاوند برنامه‌ریزی‌هایی برای استفاده حداکثر از ظرفیت‌های بخش گلخانه‌ای در نظر گرفته‌شده است.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند افزود: امسال در بخش احداث واحد‌های گلخانه‌ای شهرستان پیشرفت‌های خوبی انجام‌شده است و از ۷ هکتار تعهد شده در سال جاری بیش از ۶۰ درصد کار انجام‌شده است.

او بیان اینکه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای باعث رونق تولید و اشتغال‌زایی می‌شود، گفت: در این راه مجموعه شهرستان از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.

کمالی نژاد گفت: استفاده از روش‌های نوین احداث گلخانه به خاطر مزایایی که دارد در اولویت است به همین دلیل اولین گلخانه هیدروپونیک (آب‌کشت) شهرستان نهاوند در حال احداث است.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند ادامه داد: این گلخانه در زمینی به مساحت حدود ۴ هکتار در اراضی روبروی شهرک صنعتی نهاوند قرار دارد که نصب ستون‌های این واحد به پایان رسیده است.

او  به ویژگی‌های گلخانه هیدروپونیک اشاره کرد و گفت: در این روش با توجه به استفاده نکردن از خاک از اتلاف مواد غذایی موردنیاز گیاه جلوگیری می‌شود و میزان تولید افزایش و باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود.

کمالی نژاد افزود: این پروژه کم‌نظیر در راستای تحقق اهداف سند توسعه راهبردی شهرستان بسیار حائز اهمیت است و باعث اشتغال‌زایی می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح مساحت ۱۲ هکتاری گلخانه‌های نهاوند افزایش می‌یابد و میزان تولید محصولات نیز زیاد می‌شود.

او   گفت: این واحد جهت تولید صیفی‌جات ارگانیک برای صادرات بااعتبار ۲۵ میلیارد تومان احداث می‌شود و برای ۴۰ نفر مستقیم و ۵۰ نفر به‌صورت فصلی اشتغال‌زایی دارد.

انتهای پیام/د.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.