سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سد امیرآباد اختصاص یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: برای تکمیل سد و سامانه انتقال آب امیرآباد - رمشت کامیاران در بودجه سال آینده، ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامران خرم گفت: با بهره‌برداری از سد امیرآباد - رمشت یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی پایین دست از کشت دیم به آبی تبدیل خواهد شد.

او اعتبار اختصاص یافته به سد سیازاخ در بودجه سال آینده را نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با تکمیل این سد و شبکه پایاب آن هفت هزار هکتار از اراضی شبکه پایین دست از آب برای آبیاری بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: در بحث پروژه‌های آبی مرزی این استان دچار کمبود اعتبار بودیم که در لایحه بودجه سال آینده، یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال به این منظور اختصاص داده شده است.

خرم به تصویب ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال آینده برای آبرسانی به شهر سقز از محل سد چراغ ویس اشاره کرد و گفت: اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال برای انتقال آب از سد عباس آباد و احداث تصفیه خانه شماره ۲ بانه از جمله نیاز‌های آب منطقه‌ای کردستان است.

او اضافه کرد: هر سال از میزان کل بارندگی‌ها حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب در زمین نفوذ می‌کند و آن چیزی که به عنوان جریان آب سطحی در رودخانه‌های استان جریان دارد، حدود پنج میلیارد متر مکعب است البته همه ساله بخش عمده‌ای از منابع آبی استان تبخیر می‌شود که در نهایت حدود هفت میلیارد متر مکعب آن به صورت رواناب باقی می‌ماند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

برچسب ها: بودجه 98 ، سدسازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.