سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکرار ادعا‌های بی‌اساس واشنگتن علیه ایران، این بار از زبان برایان هوک

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با سی‌ان‌ن، اتهامات بی‌اساس واشنگتن علیه ایران در عراق را تکرار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران طی گفت‌و‌گو با سی‌ان‌ن اتهامات بی‌اساس واشنگتن علیه ایران را تکرار کرد.

او در این مصاحبه مدعی شد ایران مدتی است یک سیاست خارجی توسعه‌طلبانه‌ای را در پیش گرفته و این‌که ترامپ مقابل این سیاست ایستاده است.

برایان هوک در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» هیچ اشاره‌ای به نقض حاکمیت عراق طی حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی در غرب این کشور نکرد و در عوض تظاهرات‌کنندگانی که در اعتراض به حضور نظامی آمریکا در کشورشان در مقابل سفارت آمریکا دست به اعتراض زدند را «تروریست» خواند.

او در این باره مدعی شد: « عده‌ای تروریست روز گذشته مقابل سفارت ما بودند. آن‌ها نماینده مردم عراق نیستند.»

گفتنی است، هوک در حالی ایران را مورد هجمه خود قرار داده که به تازگی آمریکا حاکمیت عراق را زیر پا گذاشته و طی حمله‌ای هوایی مقر حزب‌الله عراق در شهر القائم را مورد حمله قرار داده است. اقدامی که خشم عراقی‌ها را برانگیخته و این کشور را به صحنه اعتراضات گسترده علیه سیاست‌های خصمانه آمریکا تبدیل کرده است. عراقی‌های معترض چندین نقطه از سفارت آمریکا را به آتش کشیدند و پرچم الحشد الشعبی و تصاویر شهدای خود را به دیوار سفارت آویزان کردند.

در رابطه با شمار شهدای حمله آمریکا به الحشد الشعبی، دست‌کم ۲۸ نفر از رزمندگان به شهادت رسیده و ۵۱ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.