سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میناوند: نباید انتقاد رنگی از تیم ملی امید کنیم/ کمپین ۶ میلیون نفری در پرسپولیس تشکیل می‌دهیم

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: صعود به المپیک توکیو کار سختی است، اما نباید از تیم ملی امید انتقاد رنگی کنیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد میناوند بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در حاشیه آخرین تمرین تیم ملی فوتبال امید پیش از اعزام به مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: من یک دوره در بازی‌های مقدماتی المپیک حضور یافتم و خاطرات تلخی از آن بازی‌ها دارم. هر  سال که قبل از مسابقات انتخابی المپیک می‌گویند ما بهترین تیم امید را داریم یاد تیم خودمان می‌افتم که بازیکنان بزرگی مثل کریم باقری، مهدی مهدوی‌کیا، حمید مطهری و نیما نکیسا داشتیم.

 او ادامه داد: اگر منطقی نگاه کنیم صعود به المپیک کار سختی است، اما امیدوارم این اتفاق بزرگ برای تیم ملی امید رخ بدهد. بازیکنان تیم امید خیلی خوب هستند و کار تیمی خوبی هم در هفته‌های گذشته انجام دادند و امیدوارم صعود کنند. اگر تیم امید به المپیک صعود نکرد، انتقاد رنگی نکنیم و نگوییم اگر فلانی بود تیم صعود می‌کرد. این تیم ۲ سال دیگر تیم بزرگسالان ما را تشکیل خواهد داد و باید از این تیم حمایت کنیم.

استیلی به دنبال پرداخت پاداش بازیکنان تیم ملی امید است 

میناوند درباره اینکه  به صعود تیم امید به المپیک چقدر امید دارد؟ بیان کرد: در زندگی‌ام همیشه امیدوار هستم. وقتی بازی می‌کردم، با پرسپولیس در قزاقستان ۳ بر صفر باختیم، اما در بازی برگشت در تهران ۵ گل زدیم و صعود کردیم، در مقدماتی جام جهانی ۹۸ هم بازی با استرالیا هم به همین شکل بود. تیم امید ما به لحاظ نفرات خوب است و تنها تفاوت ما با تیم‌های دیگر برنامه‌ریزی است. جا دارد از حمید استیلی تشکر کنم که از روز گذشته به دنبال پاداش بچه‌ها بوده است. امیدوارم با دعای خیر مردم تیم امید به المپیک صعود کند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره حاشیه‌های این روز‌های این تیم بیان کرد: سوءتفاهم همه جا وجود دارد. من به عنوان یک پرسپولیسی خیلی در شوک بودم. همه این اتفاقات در ۷ تا ۱۰ روز افتاد. من اعتقادم این است که کسانی هستند که نمی‌خواهند شرایط تیم خوب باشد، متاسفانه خودی هم هستند. به نظر من مسائل این‌چنینی باید در خانواده فوتبال حل شود. ما از این مسائل در تیم‌های دیگر هم داریم، اما در خانواده‌شان حل می‌کنند.

من به انصاری فرد می گویم در دفتر باشگاه بخوابد 

میناوند اظهار کرد: درست نیست که در تعطیلات نیم‌فصل هر لحظه بگوییم فلان بازیکن می‌رود یا اینکه بپرسیم مربی برمی‌گردد. مردم ما روز‌های بدی را می‌گذرانند، کاری نکنیم که دل آن‌ها بشکند. واقعا انصاری‌فرد در پرسپولیس تنهاست و پولی هم وجود ندارد. به عنوان کسی که اکنون به تیم پرسپولیس نزدیک هستم چیز‌هایی را می‌بینم که باورم نمی‌شود. مدیرعامل باشگاه از لحاظ مالی دست تنهاست و واقعا کار می‌کند و از صبح تا شب برای پرسپولیس کار می‌کند و من به او می‌گویم در همین دفتر باشگاه بخوابد! امیدوارم مشکلات حل شود، اما خیلی سخت است. اینجا کار حرفه‌ای است و کسی نمی‌تواند از پس کار بیاید، باید برود، چون مردم به تیم تکیه کردند و می‌خواهند عملکرد خوب ببینند.

سوتفاهم ها در اردوی قطر برطرف می شود 

او  درباره دوستی‌اش با افشین پیروانی گفت: پیروانی شناسنامه پرسپولیس و جزء افراد باسابقه تیم است. روزی که  عرب پیشنهاد سرپرستی پرسپولیس را به من داد شاید اگر به خیلی‌های دیگر می‌گفتند با سر می‌آمدند، اما من هیچ رغبتی نداشتم به دلیل اینکه می‌دانستم اینجا یک آدمی مثل پیروانی می‌تواند کار کند. بعد از آن گفتم محسن خلیلی هم می‌تواند کار کند و هیچ‌وقت دشمن خلیلی هم نبودم و ما یک خانواده هستیم. پیروانی یک آدم باهوشی است و نمی‌دانم این اتفاقات چرا افتاده است؟ فکر می‌کنم در اردوی قطر همه سوءتفاهم‌ها حل می‌شود. نیم‌فصل دوم سختی پرسپولیس دارد و همه باید یکدل باشیم.

میناوند درباره حضورش در آخرین تمرین تیم فوتبال امید تصریح کرد: با فدراسیون فوتبال موضع دارم و امروز هم به خاطر استیلی، شاهرودی و امامی‌فر به تمرین تیم امید آمدم. پرسپولیس یک نماینده در این تیم دارد، اما آمدم که بگویم من هم هستم.

ذهن پرسپولیسی ها با حواشی بهم می ریزد 

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره اینکه پیروانی کاری کرده است که کالدرون از او ناراحت شده است، بیان کرد: اختلافی وجود دارد و اتفاقاتی رخ داده است، اما این مطالب که می‌نویسند واقعیت ندارد. واقعا در تمرین درگیری نبوده است، اما بعضی‌ها گفتند بیرانوند درگیر شده، اما من که در تمرین حضور داشتم چنین چیزی را ندیدم. با این اتفاقات فقط خوراک به دشمنان پرسپولیس می‌دهیم و ذهن بازیکن و هوادار را خراب می‌کنیم.

میناوند گفت: امیدوارم با مدیریت صحیح انصاری‌فرد و پیروانی مشکلات حل شود. کادر مدیریت باید مدیریت کند و کادرفنی هم باید کار فنی انجام دهد. کادر مدیریت هیچ وقت در کار فنی دخالت نکردند و از آن طرف هم کالدرون حرفه‌ای است و این درست نیست که بگوییم این شخص باشد و آن شخص نباشد. چیزی که در استقلال اتفاق افتاد و  فتحی را عوض کردند و سیستم تیم را به هم ریختند و هواداران استقلال عذاب کشیدند. امیدوارم این اتفاق درسی باشد که برای پرسپولیس تکرار نشود.

او درباره حمایت نکردن پیشکسوتان پرسپولیس از کالدرون گفت: در زمانی که برانکو تازه به پرسپولیس آمده بود، یک بازی را پرسپولیس واگذار کرد، بعد از ۲  روز به تمرین رفتم و درباره نحوه بازی پرسپولیس با برانکو بحث کردم، در آخر صحبت‌مان هم قانع نشدم. چرا پیشکسوت پرسپولیس در یک چارچوب خوب نباید حرف بزند؟ در حال حاضر کالدرون مربی تیم ما است. برانکو هم مثل پروین و استانکو مربی پرسپولیس بوده و اکنون رفته  است، اما در ذهن همه خواهد ماند.

از کالدرون عذرخواهی می کنم

میناوند بیان کرد: اوایل یک مصاحبه کردم و گفتم آقای کالدرون! احتمال دعوت نشدن شجاع خلیل‌زاده به تیم ملی است و نباید پستش را تغییر دهید. این تنها انتقاد من از کالدرون بود. اکنون تیم به یک ترکیب خوب رسیده و کالدرون هم نتیجه‌اش را گرفته و فکر می‌کنم  سرمربی تیم به آرامش رسیده است. همه‌مان در یک قایق هستیم و اینکه به او می‌گویند از بیرون این اتفاقات می‌افتد درست نیست. برای کالدرون هم توضیح دادم و گفتم هر ۲ در جام جهانی بازی کردیم و حرفی هم که زدم به عنوان طرفدار و حامی تیم زدم و اگر شما ناراحت شدید، عذرخواهی می‌کنم. اگر مشکلی را در تیم می‌بینم و نگویم چه کسی باید بگوید؟ نقش من چیست؟

دلم برای برخی از هواداران  پرسپولیس می سوزد 

او درباره انتقادش از عملکرد هیئت مدیره پرسپولیس گفت: در حال حاضر رئیس هیئت مدیره تغییر کرده و یک مقدار به مدیرعامل نزدیک‌تر شده است. هیئت مدیره وظیفه‌اش این است که پول‌سازی کند و پول بیاورد و تیم را حمایت کند. در این چند ساله هر روز عقب یا جلو رفتیم.  ما وقتی به فینال آسیا رفتیم و اتفاقات خوبی برای پرسپولیس افتاد، آن طور که باید از پرسپولیس حمایت نکردیم. دلم می‌سوزد که طرفدار پرسپولیس می‌گوید مشکل روحی دارد و مریض است و می‌گوید آرزو دارم به استادیوم بیایم، اما پول ندارم. من هم وظیفه‌ام است که یک چیز‌هایی را بگویم، هیئت مدیره پرسپولیس باید مثل هیئت مدیره استقلال باشد. استقلال در این ۲-۳ سال اخیر چقدر بازیکن خارجی گرفت و خرج کرد و به بازیکن خارجی‌شان ۲۵۰ هزار دلار دادند تا شکایت نکند. این اتفاق چرا برای پرسپولیس رخ نمی‌دهد. من و امثال من پرسپولیس را دوست دارند و با آن زندگی می‌کنند. اگر حرفی هم می‌زنم از روی دلسوزی است.

او در پایان درباره کمپین ۶ میلیون نفری پرسپولیسی‌ها گفت: وقتی صفحه باشگاه یک صفحه درست باشد، یک وجهه بین‌المللی دارد. چند وقتی این صفحه دست کسی بود و اکنون  با تلاش‌های انصاری‌فرد، از من خواستند که باشم و می‌خواهیم یک کمپین ۶ میلیون نفری را رقم بزنیم تا در چند سال آینده با درآمدزایی از این طریق می‌توانیم غیر از اسپانسر روی پای خودمان بایستیم و مشکلات‌مان را حداقل برای بازیکنان داخلی‌مان کمتر کنیم. به عنوان پرسپولیسی دوست دارم رقیب‌مان هم در یک جای خوبی باشد و دربی را در یک موقعیت خوب از آن‌ها ببریم و امیدوارم وضعیت استقلال هم به زودی مشخص شود و بازی برگشت را هم با ۲ گل ببریم.


بیشتر بخوانید: صیادمنش به اردوی تیم ملی فوتبال امید اضافه شد


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.