به عنوان بخشی از این توافق، تویوتا از ژانویه ۲۰۲۱ تنها مالک کارخانه کالین خواهد بود. به این ترتیب ژاپنیها باید این کارخانه را با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار دستگاهی هندل کنند. با افت فروش در کلاس خودروهای مینی اروپا، تصور تولید نسل بعدی تویوتا آیگو بصورت تکوتنها سخت به نظر میرسد. البته اگر آیگو کاملاً دگرگون شده و پیشرانههای درونسوز این خودرو جای خود را به قوای محرکه الکتریکی بدهند وضعیت متفاوتی حاکم خواهد بود.
خریداران خودروهای شهری از شنیدن اینکه تویوتا تولید سومین نسل آیگو را تائید کرده خوشحال خواهند شد. این در حالی است که فورد و اوپل از این بازار خداحافظی کردهاند.
مدیرعامل تویوتا اروپا گفته است نسل فعلی آیگو که در سال ۲۰۱۴ عرضه شده جایگزینی خواهد داشت.
او گفته است:
آیگو از نظر جذب مشتریان جوان محصول بسیار خوبی برای ما بوده است. کلاس خودروهای کوچک هنوز هم کلاس خوبی برای ماست.
البته او اضافه کرده تویوتا میتواند درباره آیگو تجدیدنظر کرده و آن را به خودرویی الکتریکی تبدیل کند. در حال حاضر آیگو تنها محصول تویوتا در اروپاست که نسخهای هیبریدی ندارد.
تویوتا اولین خودروسازی نیست که محصول شهری خود را الکتریکی خواهد کرد، زیرا پژو و سیتروئن نیز قبلاً گفتهاند هرگونه جایگزین نسل فعلی خودروهای شهریشان باید الکتریکی باشد. انتظار میرود همین سرنوشت در انتظار نسل بعدی فولکسواگن آپ، اشکودا سیتی گو و سئات Mii باشد.
هنوز مشخص نیست که آیا تویوتا در کارخانه کالین تنها نسل بعدی آیگو را تولید خواهد کرد یا اینکه محصولات دیگری را نیز روی خط مونتاژ خواهد برد.
انتهای پیام/