سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو مطرح کرد؛

تضمین تامین آب سالم شهروندان ایرانی/ ساختار کلی آب و فاضلاب کشور در حال بازنگری است

تقی‌زاده‌ خامسی گفت: ما به همه شهروندان ایرانی این قول را می‌دهیم که آب سالم در اختیارشان بگذاریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، قاسم تقی‌زاده خامسی معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو امروز در حاشیه نخستین دوره مسابقات کشوری مهارت‌های فنی تخصصی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور  با اشاره به اثرگذاری مهارت افزایی و اهمیت آن در نیروی انسانی کشور، اظهار داشت: تعداد تصفیه‌ خانه‌های آب در کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون از ۲۷ تصفیه‌ خانه به ۲۵۰ مورد رسیده و تعداد تصفیه‌ خانه‌ های فاضلاب از ۴ به ۲۵۰ مورد رسیده است.

او افزود: شبکه‌های انتقال آب در کشور عدد بسیار بزرگی است، ۴۶۰ هزار کیلومتر و همچنین خطوط جمع‌آوری فاضلاب ۶۶ هزار کیلومتر است.

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو با بیان اینکه مهارت‌های فنی تخصصی نیروی انسانی با اهمیت است، گفت: این مهارت‌ها در افزایش خطوط و تصفیه‌خانه‌ها دیده می‌شود و هنگام برخورد با حوادث غیر مترقبه، افراد متخصص بهتر می‌توانند وارد عمل شوند و کار کنند.

او تصریح کرد: اقدامی جدید در شرکت‌های مهندسی آب و فاضلاب صورت گرفته است که براساس آن یک لیگ کشوری راه انداخته‌اند و یک هزار گروه در این رویداد حضور یافتند.

تقی‌زاده خامسی ادامه داد: از این یک هزار گروه، ۳۰۰ گروه نهایی شدند و همراه با مهارت کار، مهارت زندگی را فرا می‌گیرند، کار بسیار بزرگی انجام شده و امیدوارم این موضوع در رسانه‌ها انعکاس خوبی داشته باشد.

او با اشاره به برگزاری این قبیل برنامه‌ها به صورت ملی، اظهار داشت: میتوان در استان‌ها مهارت‌های فنی و تخصصی آب و فاضلاب را ادامه داد و همچنین با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای از این مکان استفاده شده و بهره‌برداری خوبی از این هزینه صورت گیرد.

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو تصریح کرد: ۷۰ سال از انجام این رویداد در سطح جهانی می‌گذرد که هر دو سال یک بار در یک کشور برگزار می‌شود، آخرین آن در شهر کازان روسیه بوده و رویداد بعدی در شانگ‌ های چین برگزار می‌شود.

او افزود: امیدواریم یک روز ایران بتواند میزبان جهانی این رویداد خاص باشد و افتخاراتی کسب کند.

تقی‌زاده خامسی اظهار داشت: وزارت نیرو مسئول تامین آب تمام کشور است و اصفهان هم از زمره شهر‌هایی است که نگاه تامین آب به آن وجود دارد.

او ادامه داد: وضعیت آب اصفهان مناسب است و در سد زاینده رود بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب وجود دارد که امیدواریم بارندگی هم به افزایش این میزان کمک کند.

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو با بیان اینکه باید از آب درست استفاده کرد، گفت: در دوره‌ای حدود ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب در سد زاینده‌رود وارد می‌شده و در حال حاضر به علت افزایش جمعیت به یک میلیارد متر مکعب کاهش یافته است.

او تصریح کرد: برای تامین آب شرب، حدود ۳۰ میلیون متر مکعب آب به سد زاینده‌رود تخصیص داده شده بود که اکنون ۴۰۰ میلیون متر مکعب کم است و نیاز به آب بیشتری برای این جمعیت وجود دارد، البته باید قبول کرد که ما در یک کشور خشک و نیمه خشک زندگی می‌کنیم.

تقی‌زاده خامسی افزود: وضعیت بارندگی در سال جاری مانند سال گذشته است، اما نسبت به دوره نرمال قدری جلو هستیم و از نظر مقدار ورودی آب در مخازن ۵ میلیارد متر مکعب بیش از سال گذشته ذخیره آب داریم.

او با اشاره به بحث کیفیت آب در کشور، اظهار داشت: ما به همه شهروندان ایرانی این قول را می‌دهیم که آب سالم در اختیارشان بگذاریم و از این بابت نگرانی نداشته باشند.

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو تصریح کرد: ساختار کلی آب و فاضلاب در کشور در حال بازنگری است و هنوز به جمع‌بندی نرسیده است.

او ادامه داد: بومی سازی در بحث آب و فاضلاب بسیار جلو است و پمپ‌های بزرگی که از خارج وارده می‌شده اکنون به همت شرکت مهندسی آب و فاضلاب و حمایت از تولید داخلی توانستیم آن‌ها را تولید کنیم.

تقی زاده خامسی با بیان اینکه برای ایستگاه‌های پمپاژ از قطعات داخلی استفاده می‌شود، گفت: ممکن است تولید کنندگان قطعاتی نیاز داشته باشند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.