سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۲۳۸ درصدی واردات کالا‌های اساسی از طریق بندر چابهار

مدیر کل راهداری و حمل و نقل راهداری سیستان و بلوچستان از واردات ۴۹۸ هزار و ۳۷۶ تن کالای اساسی از طریق بندر چابهار به کشور در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل راهداری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: از واردات ۴۹۸ هزار و ۳۷۶ تن کالای اساسی از طریق بندر چابهار به کشور در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۴۷ هزار و ۳۰۶ تن، رشد ۲۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.

ایوب کرد اظهار داشت: ۱۱ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در این مدت وارد بندر چابهار شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در تعداد کشتی‌های وارده ۸۳ درصد افزایش داشته است.

او افزود: بندر چابهار در تخلیه به موقع کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور آمادگی کافی دارد و با روند افزایشی تخلیه و بارگیری این نوع کالا‌ها و حمل زمینی آن، زمینه برای تامین کامیون در مسیر برگشت برای حمل کالا‌های صادراتی از طریق این بندر فراهم شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل راهداری استان سیستان و بلوچستان عمده کالا‌های اساسی وارده به بندر چابهار را در ۹ ماهه سال جاری گندم، برنج، شکر و جو عنوان کرد و گفت: این بندر استراتژیک امن‌ترین و کم هزینه‌ترین مسیر برای صادرات و واردات و همچنین ترانزیت کالا‌های متعلق به سایر کشور‌ها نظیر افغانستان و کشور‌های آسیای میانه است.

کرد اتصال مستقیم به آب‌های آزاد اقیانوس هند و قرار داشتن در مسیر کریدور‌های بین المللی حمل و نقل را از مهمترین مزایای بندر چابهار ذکر کرد و آن را نقطه قوت آینده تجارت و ترانزیت کشور معرفی کرد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.