سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور انجام شد؛

آغاز ساخت مرکز نوآوری و شتابدهی رفسنجان

در سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان کرمان کلنگ احداث مرکز نوآوری و شتابدهی رفسنجان به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز دهم دی ماه به همراه قادری رییس مرکز توسعه و فناوری راهبردی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی از شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی رفسنجان و واحد‌های فناور و مراکز رشد این شهرستان بازدید کرد و همچنین کلنگ احداث مرکز نوآوری و شتابدهی رفسنجان را به زمین زد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر به استان کرمان، نمایشگاه دستاورد‌های مراکز رشد رفسنجان را افتتاح و از محصول دانش بنیان سولفار در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان رونمایی کرد.

براساس این گزارش، تعداد ۶۰ شرکت از دانشگاه ولیعصر رفسنجان، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان، مرکز آموزش عالی غیرانتفاعی علامه جعفری رفسنجان، پژوهشکده پسته و یک شرکت به عنوان میهمان از دانشگاه صنعتی سیرجان در این نمایشگاه حضور دارند

ستاری در ادامه سفر به شهرستان رفسنجان با هیات همراه و در بازدید از شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی رفسنجان، از شرکت‌های برفزا پارس کشاورزی این شهرستان تولید کننده نهاده‌های کشاورزی و پرشین بنیان آریا تولید کننده کود و شرکت فلزات نادر بازدید کرد.

شرکت فلزات نادر، از لجن آند مس سرچشمه سلنیت سدیم تولید می‌کنند که این محصول در کارخانجات شیشه و خوراک دام استفاده می‌شود ودر سال ۷۸ راه اندازی شده و ظرفیت تولید آن ماهانه ۴۰ تن سلنیت سدیم است ضمن آنکه ۶۵ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.

در ادامه سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان کرمان کلنگ احداث مرکز نوآوری و شتابدهی رفسنجان به زمین زده شد.

این مرکز در زمینی به مساحت ۳۲ هزار متر مربع طی دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد .

 احداث این مرکز نوآوری جزء تعهدات مجتمع مس سرچشمه می‌باشد ضمن آنکه دانشگاه ولیعصر رفسنجان نیز با این مجتمع در راه اندازی این مرکز نوآوری همکاری خواهد داشت.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.