سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور؛

سیلاب امسال ۲۵ هزار میلیارد تومان خسارت به بار آورد

نجار گفت: سیلاب امسال ۲۵ استان را درگیر کرد و بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان خسارت به بار آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نخستین "همایش همدان استان تاب آور کشور" گفت: تا سال ۱۴۰۹ همه شهر‌های کشور باید برای کاهش تلفات جانی و مالی و صیانت از زیر ساخت‌های کشور باید طرح تاب آوری اجرا شود.

او با بیان اینکه ما با این همه ابزار و تجهیزات و علم و دانش باید همچنان در برابر حوادث نگرانیم افزود: جهان با تغییر اقلیم و تغییر بارش‌های جوی و یا بروز خشکسالی‌ها ما با مشکلات زیادی رو به رو می‌شود.

نجار با اشاره به مشکلات اخیر در اهواز  و بارش سالانه ۱۵۰میلی متر در این شهر گفت:  امسال ۸۷ میلی متر در یک روز بارش متاسفانه  باعث مشکلات جمع شدن آب و بیرون زدن فاضلاب  در شهر اهواز شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور  با بیان اینکه تاب آوری نیاز ما برای نجات از تغییرات اقلیم جهانی است افزود: با مشارکت در اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی، فرهنگ سازی و کمک گرفتن از مردم بهترین راهکار است.

او با بیان اینکه باید به آموزش و پیشگیری بیشتر توجه شود، گفت:  اگر این اتفاق نیافتد در ده سال با هر بحرانی بیشتر خسارت خواهیم دید.

نجار گفت: سیلاب امسال ۲۵ استان را درگیر کرد و بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان خسارت به بار آورد.

رئیس سازمان ستاد بحران کشور مردم را اساس کار برای مدیریت بحران دانست و افزود: ما باید از اندیشه‌ها و توان مردم برای همه امور به خصوص در مواقع پیش، حین و بعد از بحران  استفاده کنیم.

او  ادامه داد: هر مسئول که وظایف خود را درست انجام ندهد باید پاسخگو باشد و برکنار شود.

او خواستار رعایت اصول ایمنی در ساخت و ساز ها، مثال ساختمانی استاندارد، تقویت مهارت کارگری، مطالعات دقیق در مکان یابی ساخت و ساز‌ها شد.

نجار اضافه کرد:  در این خصوص توجه به مسیر و شیب راه ها، آمادگی برای سیلاب، زلزله، خشکسالی و بارش‌های برف بالا را بایدمورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با بیان اینکه بهار امسال در سیلاب‌ها ۷۵ نفر فوت کردند، گفت:  بیشترین تلفات جانی در شیراز با  ۲۱ نفر، ۱۹ نفر بر اثر صاعقه، ۶ نفر در اثر تخریب ساختمان و ۶ نفر در واژگونی قایق در بارش های سیبلابی اخیر گزارش شده است.

او وجود سکونتگاه ها را نا امن ترین نقاط برای تاب آوری دانست و ادامه داد: ما باید شهرها را در برابر حوادث تاب آور کنیم و با فرهنگ سازی جلوی خسارت های بالا گرفته شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور ادامه داد: در زمان زلزله بهترین کار پناه گیری مناسب است و نباید ما در زمان زلزله از آسانسور استفاده کرد .

نجار اضافه کرد: با قانون جدید تلاش ماست تا بتوانیم برخی از مشکلات را کنترل و مدیریت کنیم.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.