پرداخت ۱۰۸ میلیارد تومان غرامت سیل به کشاورزان همدانی

رئیس مدیریت بحران و مخاطرات سازمان جهادکشاورزی همدان گفت: تا کنون بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان غرامت سیل به کشاورزان همدانی پرداخت شده است.

پرداخت ۱۰۸ میلیارد تومان غرامت سیل به کشاورزان همدانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احد ظفری، رییس مدیریت بحران و مخاطرات سازمان جهادکشاورزی همدان گفت: امسال ۱۰۸ میلیارد و ۵۴۸ میلیون تومان غرامت سیل به خسارت دیدگان بخش کشاورزی این استان در قالب کمک بلاعوض و تسهیلات پرداخت شده است.

احد ظفری افزود: از این مبلغ تاکنون کمک‌های بلاعوض به ۱۱ هزار و ۷۳۴ نفر به مبلغ ۴۴ میلیارد و ۴۶۹ میلیون تومان به کشاورزان همدانی پرداخت شده است.

اوادامه داد: همچنین تسهیلات ارزان قیمت به هشت هزار و ۲۸۷ نفر به مبلغ ۶۴ میلیارد و ۷۹ میلیون تومان پرداخت شد.

رییس مدیریت بحران و مخاطرات سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه خسارت ناشی از سیل در بخش کشاورزی استان همدان ۸۳۴ میلیارد تومان ارزیابی شد افزود: در این راستا ۱۶۴ میلیارد تومان ابلاغ شده که ۸۲ میلیارد تومان در مرحله اول ابلاغ شده است.

ظفری افزود: همچنین تسهیلات ارزان قیمت حدود ۱۰۲ میلیارد تومان بوده که ۶۴ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

رییس مدیریت بحران و مخاطرات سازمان جهادکشاورزی استان همدان بیان کرد: در سیل فروردین امسال ۲۰ هزار و ۴۵۵ هکتار از اراضی دیم، ۳۰ هزار و ۶۴۱ هکتار از اراضی آبی و پنج هزار و ۲۴۰ هکتار از باغ‌ها خسارت دیدند.

ظفری ادامه داد: همچنین در این سیل ۹۳۰ کلونی زنبور عسل، ۳۵۰ تن ماهی سردآبی، ۲۳ هزار و ۱۴۶ قطعه مرغداری صنعتی، ۶۷۳ رشته قنات، ۲۷ دستگاه ماشین آلات کشاورزی و ۹۹۰ کیلومتر جاده بین مزارع خسارت وارد شد.

او یادآور شد: میزان بارندگی فروردین  در استان همدان ۵۰۶ میلیمتر گزارش شده بود که ۵۵ رأس دام سنگین و ۲ هزار و ۷۳۷ دامداری روستایی بر اثر سیل خسارت دیدند.

انتهای پیام/ا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار