سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۹۰ بیمار ام اس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از پوشش ۳۹۰ بیمار ام اس در استان خبر داد و گفت: خدمات دندانپزشکی به بیماران ام اس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در آینده نزدیک ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مهری فرشاد مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : در حال حاضر ۳۹۰ بیمار مبتلا به ام اس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هستند که در آینده نزدیک می‌توانند از خدمات دندانپزشکی تا سقف ۵ میلیون ریال بهره‌مند شوند.

مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: بیماری‌ام اس یا مولتیپل اسکلروزیس نوعی بیماری التهابی پیش‌رونده است که دلیل اصلی آن ناشناخته بوده، اما کمبود ویتامین دی و استرس در بروز آن مؤثر است.

او دوبینی، تاری دید، مشکلات تعادلی و ... را از علائم این بیماری برشمرد و اظهار داشت: خدمات بستری، فیزیوتراپی و ام آر آی در بیمارستان‌های دانشگاه برای این بیماران رایگان است.

فرشاد خاطرنشان کرد: دارو‌های ایرانی برای درمان مبتلایان به ام اس رایگان بوده و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد دارو‌های خارجی توسط معاونت غذا و دارو به این بیماران تخفیف داده می‌شود.

انتهای پیام/ه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.