سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخشان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

هیچ وقت از ظرفیت‌های داخلی مثل مربیان خارجی حمایت نکردیم/ صفر را با صفر عوض می‌کنیم!

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: به همه مربیان خارجی فرصت دادیم، اما این کار را برای داخلی‌ها انجام ندادیم.

حمید درخشان، کارشناس و پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت نیمکت  تیم‌های لیگ برتری در لیگ نوزدهم که با تغییر و تحولات زیادی همراه بوده است، اظهار داشت: بسیاری از تغییراتی که روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری رخ داده است، به مشکلات مالی باز می‌گردد. برخی از سرمربی‌ها، تیمشان را ترک کردند چرا که باشگاه به تعهدات مالی خود عمل نکرد. باید ریشه یابی کرد که این مشکلات از کجا سرچشمه می‌گیرد. باشگاه‌ها تعهدات خود را در قبال مسائل مالی انجام نمی‌دهند.  

تا وقتی ذهن مربیان درگیر مسائل مالی است، کارایی خوبی نخواهند داشت

درخشان ادامه داد: برطرف نشدن مشکلات مالی در تیم‌های لیگ برتری اتفاق بدی است و وقتی همه مسائل را برای مربی آماده نکنیم، مربی مجبور می‌شود به مسائل دیگری فکر کند و این مسائل باعث درگیر شدن ذهن مربیان می‌شود. این‌ها باعث می‌شود که یک مربی نتواند کارایی خوبی داشته باشد. تا وقتی مربی فکرش آزاد نیست و درگیر مسائل مالی و مشکلات بازیکنان است، از کار اصلی خود به دور خواهد بود. این‌ها مواردی است که مدیران باشگاه‌ها باید به دنبال حل کردن آن باشند.


بیشتر بخوانید: نیمکت‌های لرزان؛ از ویسی و بگوویچ تا منصوریان و کمالوند/ سرنوشت نامعلوم مربیان لیگ برتری


برخی از مربیان به خاطر پول تیمشان را ترک کرده اند

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: با نتیجه نگرفتن مربیان، مدیران به دنبال تصمیمی جدید می‌روند. برخی از مربیان به خاطر پول تیمشان را ترک کرده اند و برخی دیگر به دلایل فنی و کسب نتایج ضعیف در لیگ نوزدهم از نیمکت شان جدا شدند. درست یا نادرست آن‌ها را من نمی‌خواهم نظر بدهم. این موارد، عواملی است که باعث شده تا شاهد تغییرات زیادی در بین کادر فنی تیم‌های لیگ برتری باشیم.

هیچ وقت از ظرفیت‌های داخلی مان مثل مربیان خارجی حمایت نکردیم

سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در مورد ناراحتی و جدایی احتمالی مربیان خارجی سرخابی‌ها بیان کرد: اشکال بزرگ ما این است که ظرفیت داخلی خودمان را نابود می‌کنیم و از بین می‌بریم. هیچ وقت از ظرفیت‌های داخلی مثل مربیان خارجی حمایت نکردیم. متاسفانه وقتی از مربیان داخلی حمایت نمی‌کنیم، برآیند خوب و نتیجه دلخواهی هم نخواهیم گرفت. وقتی سرمایه‌های داخلی را از دست می‌دهیم، ضرر بزرگی می‌کنیم. تا کی باید به سراغ مربیان خارجی برویم؟ تا کی باید پول‌های آنچنانی به مربیان خارجی بدهیم؟  

مربی داخلی تا چند سال آینده خروجی خوبی خواهد داشت

او ادامه داد: همواره کمتر از نصف پولی که به مربیان خارجی دادیم، به مربیان ایرانی پرداخت کردیم. البته که حتی با وجود چنین موضوعی، مربی داخلی تا چند سال آینده خروجی خوبی خواهد داشت، اما متاسفانه این کار را نمی‌کنیم و  دست به دامن  مربیان خارجی می‌شویم تا آن‌ها را به ایران بیاوریم. به نظر من این کار صحیحی نیست. باید برنامه ریزی خوبی برای مربیان داخلی داشته باشیم. بیاییم و هر کسی  که توانایی دارد و شایسته است را انتخاب و روی آن‌ها سرمایه گذاری کنیم.

بدون آگاهی به سراغ مربیان خارجی می‌رویم

درخشان گفت: آوردن مربی خارجی را بدون آگاهی و بررسی انجام می‌دهیم و در نهایت لطمه می‌خوریم و دوباره به سراغ مربیان داخلی برمی گردیم. وقتی مربی نابلد خارجی را به کشور می‌آوریم، نتیجه آن همانی می‌شود که می‌بینید.


بیشتر بخوانید: رافت: ویلموتس به فوتبال ایران خیانت کرد/ پرسپولیس راه قهرمانی را خوب بلد است


چرا به مربیان داخلی فرصت نمی‌دهیم؟

درخشان با اشاره به تفاوت نگرش مدیران فوتبالی بین مربیان داخلی و خارجی تصریح کرد: به مربیان خارجی به اندازه کافی فرصت دادیم. به برانکو، کالدرون و استراماچونی فرصت خوبی دادیم تا نتیجه بگیرند. چرا همین فرصت را به مربیان داخلی نمی‌دهیم. یادمان باشد که وقتی می‌گوییم به مربیان داخلی  می‌خواهیم فرصت بدهیم، از او حمایت نیز بکنیم. حمایت و فرصت برای مربیان داخلی باید همزمان  باشد. حمایت از مربیان داخلی مهمتر از هر چیز دیگری است. دست مربی داخلی را خالی می‌کنیم، پول و امکانات  به او  نمی‌دهیم و بعد عنوان می‌کنیم که به مربی داخلی فرصت داده ایم. به این‌ها، فرصت نمی‌گویند. فرصت یعنی اینکه ببینیم چه چیزی را برای سرمربی کم گذاشتیم. آن را اصلاح کنیم و بعد ببینیم درآمد و خروجی مربی داخلی چیست.

وقتی صفر را با صفر عوض می‌کنیم، منتظر تغییر و تحول هستیم؟

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص نتایج  ضعیف برخی از تیم‌های لیگ برتری با وجود تغییر مربی گفت: تغییر در نیمکت تیم‌ها باید به گونه‌ای باشد که اگر یک مربی را عوض می‌کنیم و جانشینی برای او انتخاب می‌کنیم باید ببینیم آیا از نظر فنی با مربی قبلی تفاوتی دارد یا خیر. اگر کارایی بالاتر و کارنامه بهتری  دارد، این تصمیم درستی است، اما وقتی صفر را با صفر عوض می‌کنیم، آیا باید منتظر تغییر و تحول  در تیم‌ها باشیم؟ اگر در برخی از تیم‌ها رفتیم و مربی خارجی آوردیم اشکالی ندارد، اما آیا شاهد تغییرات بودیم؟ فقط یک بار مالی جدیدی را روی دوش باشگاه‌ها ایجاد کردیم.


بیشتر بخوانید: بیانیه مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه پرسپولیس


انتهای پیام/        

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.