سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم گرامیداشت نهم دی روز بصیرت و میثاق با ولایت

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر لزوم گرامیداشت نهم دی به عنوان روز بصیرت و میثاق با ولایت و تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در هفتاد و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان و جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: از آنجایی که در روز نهم دی پس از هشت ماه نگرانی‌ها مردم عزیز و انقلابی به صورت خودجوش به میدان آمده و تمام کسانی که به دنبال براندازی نظام بودند را از میدان برچیدند لذا باید این روز را گرامی بداریم.


اوتصریح کرد: فشار حداکثری و تشدید تحریم‌ها و نیز باج خواهی در پرونده هسته‌ای از پیامد‌های بسیار منفی فتنه سال ۸۸ بود که دشمن می‌خواست با استفاده این حربه‌ها نظام اسلامی را از بین ببرد.


اوهمچنین در این مراسم محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی گفت: به امید خدا در راهپیمایی نهم دی به صورت شکوهمند حضور خواهیم یافت و باید این روز را که ایام وفاق و همدلی است گرامی نگه داریم.


امام جمعه تبریز، در مورد خدمات رسانی به مناطق زلزله زده استان نیز گفت: اسکان اضطراری در هفته اول تمام شده بود به طوری که ۳۳۷۰ چادر در منطقه زلزله‌زده برپا شد.


 پورمحمدی استاندار آدربایجانشرقی افزود: در هفته دوم اسکان موقت یا واریز کمک مالی انجام گرفت و از هفته سوم اسکان دائمی نیز شروع شد و در این بین باید فضای اطلاع رسانی یکسان باشد و در استان وحدت فرماندهی نیز حفظ شود.


اودر ادامه مراسم جعفر پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان افزایش چشمگیر دانش آموزان در حفظ جزء سی ام قرآن کریم امیدوار کننده توصیف کرد و گفت: طرح ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریم که در اولویت اول آموزش آموزش و پرورش در معاونت فرهنگی است از سال گذشته شروع شده و مخاطب آن تمامی دانش‌آموزان با اولویت دانش آموزان دوره‌های ابتدایی هستند و مکان‌هایی را بر بستر مدرسه در حفظ و قرائت قرآن کریم ایجاد کرده ایم.


اوبا بیان اینکه در حال حاضر ۵۲ دارالقرآن در سطح استان فعال اند افزود: در حال حاضر ۱۶۸ نمازخانه در مدرسه‌ها برای حفظ قرآن کریم ایجاد شده که از اهداف این طرح می‌توان به زمینه‌سازی انس باقرآن، تلاش برای فرهنگ‌سازی حفظ قرآن و ایجاد انگیزه و رغبت برای حفظ جزء سی ام قرآن اشاره کرد.


پاشایی، با اشاره به تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در طرح ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریم که طرح بنیادین است گفت: ۱۵۲ هزار نفر برای اجرای این طرح در سال جدید ثبت نام کردند و ۹۰ میلیون تومان برای دو هزار نفر به عنوان جایزه اعطا شد.


همچنین هاشمی معاون فرهنگی سپاه عاشورا در این مراسم گفت گزارشی از روند تبیین، ترویج و گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب ارائه کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.