سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹ دی، روز بصیرت و آگاهی مردم ایران در برابر فتنه های دشمنان است

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، ۹ دی را روز بصیرت و آگاهی مردم ایران در برابر فتنه های دشمنان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در خطبه‌های امروز نماز جمعه زنجان نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را از دیگر مناسبت‌های این ماه اعلام کرد و افزود: حوادث سال ۸۸، نتیجه کینه و عداوت دیرینه دشمنان از سال ۵۷ بود، چرا که انقلاب ایران در مقابل دولت‌هایی که دنیا را در بین خود تقسیم کرده بودند، ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی به انواع توطئه‌های دشمنان علیه نظام جمهوی اسلامی بعد از رحلت امام راحل اشاره کرد و گفت: دشمنان بعد از ناکامی توطئه‌های دوران حیات امام، وقایع ۷۸، ۸۸ و ۹۶ و ۹۸ را رقم زدند که اول با لطف خداوند و سپس با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و بصیرت مردم شکست خوردند.

امام جمعه زنجان شاخصه ۹ دی را بصیرت و ولایتمداری مردم ایران دانست و ادامه داد: با توجه به عیان شدن بصیرت مردم در حوادث مختلف، خداوند نیز وعده خود را در یاری ملت ایران محقق کرده است.

او با بیان اینکه مقام معظم رهبری ۹ دی را شناخت لحظه و نیاز عنوان کرده‌اند، افزود: با خروش غیرت دینی مردم به ویژه جوانان در ۹ دی سال ۱۳۸۸، حجت بر همه تمام شد.

نماینده، ولی فقیه در استان به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل در هفتم دی‌ماه سال ۵۸ اشاره کرد و گفت: تشکیل نهضت سوادآموزی برکات فراوانی دشاته و با توجه به اینکه بی‌سوادی زیبنده مسلمان نیست، باید از این فرصت برای سوادآموزی استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی به سابقه فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد لزوم توجه به تولیدات داخلی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری چهار سال پیش فرمودند که کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست و همه باید ظرفیت‌های خود را در تولید داخلی به کار گیریم.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ژاپن گفت: هر چند این سفر در پاسخ به سفر نخست وزیر این کشور به ایران بود، اما کشور ما نباید معطل گشایش اقتصادی از طریق کشور‌های دیگر از جمله ژاپن و اتحادیه اروپا باشد.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.