سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ هزار و ۲۶۲ متقاضی تصدی منصب قضا به رقابت با یکدیگر پرداختند

رئیس کل دادگستری استان کرمان از برگزاری آزمون جذب تصدی منصب قضا در روز جمعه ۶ آبان ماه خبر داد و گفت:این آزمون به صورت همزمان در سه استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  یدالله موحد رئیس کل دادگستری کل استان کرمان از برگزاری آزمون جذب تصدی منصب قضاء در روز جمعه ۶ آبان ماه خبر داد و گفت: این آزمون به صورت همزمان در سه استان کرمان، سیستان وبلوچستان و هرمزگان برگزار شد.

موحد در حاشیه بازدید از آزمون جذب تصدی منصب قضا در کرمان اظهار داشت:در این آزمون یک هزار ۲ هزار و ۲۶۲ نفر مرد و زن به رقابت بایکدیگر می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه در مجموع یک هزار و ۵۴۴ نفر از شرکت کنندگان مرد و مابقی خانم هستند، افزود: محل آزمون در هر سه استان، دانشگاه آزاد اسلامی مرکز از آن استان می‌باشد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت:استان‌های کرمان به ترتیب با یک هزار و ۳۲۹ نفر، هرمزگان ۵۸۲ نفر و سیستان وبلوچستان با ۳۵۱ شرکت کننده بیشترین شرکت کننده را دارند.

رئیس کل دادگستری کل استان کرمان با اعلام اینکه نرم افزار ثبت نام این آزمون توسط معاونت فناوری اطلاعات دادگستری کرمان طراحی شده است، افزود:کلیه امور اجرایی این آزمون با محوریت دادگستری استان کرمان وبا نظارت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه می‌باشد.

او اعلام کرد: افرادی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون کتبی بشوند، برای انجام تست شخصیت و مراحل گزینش دعوت خواهند شد و درنهایت در مناطق محروم این سه استان مشغول به امر خطیر قضاوت می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان گفت:آزمون جذب کارشناسان رسمی دادگستری در استان کرمان نیز امروز جمعه ۶ دی ماه برگزار و در این آزمون بالغ بر ۲ هزار نفر در ۵۶ رشته تخصصی به رقابت بایکدیگر می‌پردازند.

او اعلام کرد: افرادی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون کتبی بشوند، با توجه به نیاز اعلام شده از سوی دادگستری کل استان و کانون کارشناسان برای آزمون عملی و مصاحبه شفاهی دعوت خواهند شد.

موحد اظهار کرد: داوطلبین پس از طی مراحل آزمون وارد دوره یک ساله کارآموزی می‌شوند و پس از گذراندن این دوره به عنوان کارشناس رسمی دادگستری انجام وظیفه خواهند نمود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.