سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضع بد معیشت کشاورزان آمریکایی به دلیل جنگ تجاری ترامپ

روزنامه واشنگتن پست در مطلبی به اوضاع بد معیشتی کشاورزان آمریکایی پس از جنگ تجاری دونالد ترامپ پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست در مطلبی از اوضاع بد معیشتی کشاورزان آمریکایی می‌گوید تا جایی که یک کشاورز در گفت‌وگو با این نشریه اعلام کرد نمی‌تواند مواد غذایی مورد نیاز خانواده اش را تأمین کند.

به نوشته واشنگتن پست، به دنبال افزایش سطح ورشکستگی کشاورزان و بیشتر شدن بدهی‌های آنها، کشاورزان در سراسر آمریکا در تلاش هستند بتوانند از پس هزینه‌های اساسی زندگی خود از جمله مواد غذایی و برق برآیند. از سال ۲۰۱۵ تاکنون سطح بحران مالی کشاورزان با افزایش ۵۷ درصدی همراه بوده است.

یکی از این کشاورزان که در سال‌های اخیر به دلیل جنگ تجاری دونالد ترامپ و بدتر شدن بازار با بحران مالی مواجه شده، در این خصوص گفت: ما غذای جهان را تأمین می‌کنیم؛ اما خودمان نمی‌توانیم روی میز خود غذایی بگذاریم.

این کشاورز همچنین اعلام کرد با وجود این که می‌تواند محصولات دامی خانواده خود را تأمین کند، اما توانایی پرداخت هزینه برای مواد غذایی دیگر را ندارد و این به یک مشکل بزرگ برای او تبدیل شده است. به گفته این کشاورز، او باید هر ماه به دنبال غذا‌هایی بسیار ارزان قیمت برود تا بتواند شکم همسر و ۵ فرزندش را سیر کند.

وضع معیشتی این کشاورز و کشاورزان دیگر به قدری بد است که تعدادی از آن‌ها به این فکر افتاده اند که از برنامه کوپن غذایی استفاده کنند.

به نوشته واشنگتن پست و با استناد به آمار‌های دولتی، افزایش سطح تعرفه‌های وارداتی مکزیک و چین بر محصولات کشاورزی به دنبال آغاز جنگ تجاری دونالد ترامپ و اعمال تعرفه بر روی محصولات فولاد و آلومینیوم این کشورها، ضربه بزرگی به کشاورزان نیویورک وارد کرد. حدود نیمی از کشاورزان کار خود را تعطیل کردند و آن‌هایی هم که به کار خود ادامه داده اند، روز‌های سختی را می‌گذرانند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.