سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیگ برتر بسکتبال؛

پیروزی دلچسب پالایشی‌ها در تهران / زور شاگردان آبکناری به آبادانی‌ها نرسید

تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان در ادامه رقابت‌های لیگ برتر موفق شد از سد اکسون بگذرد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های بسکتبال اکسون تهران و پالایش نفت آبادان در آخرین دیدار هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال از ساعت ۱۸ در تالار بسکتبال آزادی به مصاف یکدیگر رفتند، برای این بازی همانند بازی قبل استقبال خوبی صورت نگرفته بود و تنها صندلی‌های پشت نیمکت تیم‌ها پر شده بود.

مصطفی هاشمی سرمربی تیم بسکتبال مهرام که در بیش از این بازی مقابل ذوب آهن شکست خورده بود از نزدیک شاهد این دیدار بود.

کوارار نخست

نخستین حمله این مسابقه توسط بازیکنان پالایش نفت آبادان انجام شد حمله‌ای که برای آن‌ها بسیار مثمر ثمر بود و نخستین سبد بازی و امتیاز این دیدار را در پی داشت. شاگردان البرز آبکناری در ادامه با حملات سریع و البته دقیق خود توانستند چند امتیاز بگیرند و از حریفشان پیش بیفتد، ادامه بازی هم جذاب و دیدنی بود و امتیاز دو تیم برای لحظاتی برابر شدند، اما این روند ادامه‌دار نبود.

اکسونی‌ها پس از آنکه چند مرتبه نتوانستند در حمله‌هایی که داشتند امتیاز بگیرند آن شرایط آرمانی ابتدایی بازی را از دست دادند و در ادامه شاگردان سامری با حملات سریع و ضربات دقیق خود توانستند اختلاف با حریف بیشتر کننده و در فاصله دو دقیقه مانده به پایان کوارتر نخست با نتیجه ۱۶ بر ۹ از حریف خود پیش باشد.

دفاع فشرده آبادانی‌ها در کوارتر نخست و همچنین پرس زیاد این تیم، اکسونی‌ها را با مشکل مواجه کرده بود البته آن‌ها از کناره‌های زمین به‌خوبی ضربات سه امتیازی می‌زدند ضرباتی که البته همه آن به درون حلقه نمی‌نشست، اما موقعیت‌های خطرناکی بود.

تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان در پایان کوارتر نخست با نتیجه ۱۶ بر ۱۱ به پیروزی رسید.

کوارتر دوم

کوارتر دوم هم با نمایش خوب و آبادانی‌ها آغاز شد آن‌ها در چند حرکت ریباند‌های خوبی داشتند و ضربات با دقتی هم می‌زدند و در عوض اکثر آن‌ها تمرکز کوارتر نخست را نداشتند و کمی هم عصبی بازی را پیگیری می‌کردند.

شاگردان حماد سامری با حملات خوب در این کوارتر توانستند اختلاف امتیاز با حریف را حفظ کنند. بازی در ادامه کار بسیار نزدیک و جذاب شد و هر دو تیم نتوانستند ضربات خوبی را وارد حلقه یکدیگر کنند، این روند خوبی از دو تیم باعث شد تا در نهایت کوارتر دوم با نتیجه برابر ۱۳ به پایان برسد و در نهایت هم این تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان باشد که با نتیجه ۲۹ بر ۲۴ برنده نیمه نخست می‌شود.


بیشتر بخوانید: پذیرفته: تلاش می‌کنیم ذوب آهن را به جایگاهش بازگردانیم


کوارتر سوم

بازی در کوارتر سوم با حمله بازیکنان اکسون آغاز شد شاگردان آبکناری نمی‌خواستند به سادگی در این بازی خانگی امتیاز از دست بدهند بنابراین آن‌ها هرچه داشتند به کار گرفتند و با حرکات سریع خود بار‌ها حلقه حریف را تهدید کردند در این کوارتر نتیجه برای لحظاتی برابر شد، اما باز این پالایش نفت آبادان بود که موفق شد با دریافت چند امتیاز بازی را در دست بگیرد در پایان این کوارتر هم باز این اکسونی‌ها بودند که با پرتاب‌های خوب و زیبای ایشان توانستند از حریف فاصله بگیرند و تا فاصله دو دقیقه مانده به پایان این کوارتر سه امتیاز از حریف می‌باشد.

در یکی از اتفاقات جالب این کوارتر هم اعتراض شدید حاجیان بازیکن تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان به داور مسابقه بود او معتقد بود که مورد از ضربه‌ای از طرف بازیکن اکسون قرار گرفته است و در نهایت هم پس از این اعتراض از زمین مسابقه خارج شد.

این بازی در نهایت در کوارتر سوم با نتیجه ۱۴ بر ۱۱ به سود تیم بسکتبال اکسون به پایان رسید.

کوارتر چهارم

بازی در کوارتر چهارم با امتیاز برای آبادانی‌ها آغاز شد آن‌ها که در پایان کوارتر سوم از حریف شان عقب افتاده بودند موفق شدند دوباره نتیجه بازی را برگرداند.

در ادامه هم کار نزدیک دنبال شد، اما این بار بخت با تیم پالایش نفت آبادان یار بود آن‌ها که بازیکنان خوبی داشتند نتوانستند از موقعیت‌های به دست آمده در این کوارتر نهایت استفاده را ببرند و نتیجه بازی را جبران کنند و از حریفش آن هم پیشی بگیرد در فاصله یک دقیقه و ۳۰ ثانیه تا پایان این دیدار نتیجه با حساب ۴۸ بر ۴۳ به سود پالایش نفت آبادان در جریان بود.

اکسونی‌ها که ۵ خطا شده بودند و روی هر خطای ممکن بود ضربه پنالتی به حریف دهند این اشتباه را انجام دادند و همین باعث شد تا در دقایق پایانی فاصله دو تیم بیشتر هم شود.

این بازی در نهایت با نتیجه ۵۷ بر ۴۶ به سود پالایش نفت آبادان به پایان رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.