به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در دروان پرچمداران هزار دلاری، جدیدترین آمار منتشر شده نشان میدهد که چقدر گوشیهای ارزانقیمت، پرطرفدار هستند.
محبوبترین گوشی جهان طی سه ماهه سوم سال (ژوئیه تا سپتامبر) اپل آیفون XR بود. در حقیقت، این دستگاه از زمان عرضه اولین بار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ در صدر این فهرست قرار گرفته است. در حالی که این مدل در ماه سپتامبر با آیفون ۱۱ تعویض شده بود، یک کاهش قیمت نیز برای آن صورت گرفت تا هزینه آن را به پایینتر از ۵۹۹ دلار برساند.
آیفون XR در سه ماهه سوم ۳ درصد از بازار جهانی را به دست آورد و پس از آن سامسونگ گلکسی A10 راه او را با سهم ۲.۶ درصدی خود ادامه داد. سامسونگ با سری Galaxy A میان رده خود که دارای گوشیهای ارزان قیمت با دوربینهای خوب و باتریهای بزرگتر است، طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرد. گلکسی A50 با دوربین سه گانه، یک باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلیآمپری و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی با ۱.۹ درصد سهم در بازار جهانی تلفنهای هوشمند، سوم شد. در ابتدا این گوشی با قیمت ۳۵۰ دلار به فروش میرسید، اما در طول تعطیلات میتوانید آن را با قیمت زیر ۳۰۰ دلار بخرید.
در تلاش برای به دست آوردن مقام چهارم، آیفون ۱۱ و اوپو A9 هر کدام ۱.۶ درصد از بازار جهانی تلفنهای هوشمند را در طی سهماهه سوم به دست آوردند. آیفون ۱۱ دوربین اولترا واید، عمر باتری خوب، صفحه نمایش ۶.۱ اینچی Liquid Retina و تراشه قدرتمند A۱۳ Bionic را برای بازه قیمتی ارائه میدهد که از ۶۹۹ دلار برای نوع ۶۴ گیگابایتی شروع میشود. این ۵۰ دلار کمتر از قیمت اصلی آیفون XR شصت و چهار گیگابایتی است. در ادامه این فهرست اوپو A5s با ۱.۵ درصد، سامسونگ گلکسی A20 با ۱.۴ درصد، اوپو A5 با ۱.۳ درصد و شیائومی ردمی 7A با ۱.۲ درصد در مکانهای ششم تا نهم دیده میشوند.
در جایگاه دهم، در طی سه ماه دوربین محور دنیای فناوری، هوآوی P30 با ۱.۱ درصد سهم از بازار جهانی قرار داشت. سری P30 آخرین پرچمدار از تولیدکننده مجاز به استفاده از نسخه خدمات Google Play در اندروید است. از آنجا که دسترسی به زنجیره تأمین آمریکا ممنوع شده است، هواوی نسخه مجهز به سیستم عامل اندروید متنباز را در خط تولید Mate 30 نصب کرد. این بدان معنی است که پیشرفتهترین تلفنهای شرکت در سال نمیتوانند برنامههای اصلی اندروید مانند Google Play، Maps، جیمیل، جستوجو و سایر موارد را اجرا کنند. البته در چین این مسئله مهم نیست، زیرا اکثر برنامههای گوگل به هر حال ممنوع است. اما در بازار جهانی، کمبود برنامههای گوگل میتواند تاثیر عمدهای در فروش داشته باشد.
انتهای پیام/