سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون محیط زیست اردبیل:

۴۶ عرصه آبی در استان اردبیل وجود دارد

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۴۶ عرصه آبی در استان اردبیل وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن قاسم پور، معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان اردبیل در جلسه بررسی وضعیت حقابه زیست محیطی رودخانه‌های استان با اشاره به اینکه ۴۶ عرصه آبی در استان اردبیل وجود دارد گفت: در این جلسه مقرر شد با هدف شناسائی مشکلات و روند رهاسازی حقابه زیست محیطی رودخانه‌های بالخلوچای و قره سو بازدید مشترکی از محل سد و مسیر رودخانه‌های مذکور در فصول مختلف بعمل آید.

او با تاکید بر اهمیت رودخانه‌ها به عنوان رگ حیاتی توسعه و منبع اصلی تامین آب بخش‌های صنعت، کشاورزی و شهری اظهار داشت: رودخانه یک اکوسیستم زنده است و همه عوامل زنده و غیرزنده آن در تعامل با یکدیگر هستند و عدم توجه به حقابه‌های زیست محیطی آن می‌تواند باعث خشک شدن تالاب‌ها و رودخانه‌ها شده و تبعات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: شناسایی دقیق مشکلات ناشی از کم آبی و همچنین تعیین راهکار و سازو کار‌های مقابله با موانع موجود توسط دستگاه‌های ذیربط بسیار حائز اهمیت است.

در این جلسه گزارشی از حجم آورده منابع آبی و اختصاص سهم آب از سد‌های مخزنی استان برای مصارف شرب، کشاورزی، حقابه زیست محیطی رودخانه‌ها و زیباسازی شهری در سال آبی ۹۸-۹۷ و طرح‌های اجرایی جهادکشاورزی استان در پایاب سدمخزنی یامچی و تالاب نئور ارائه شد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.