سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور :

سطح مبارزه با ملخ صحرایی به ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار رسید /۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی در کشور نیاز است

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی از یک ماه و نیم گذشته تاکنون به دو هزار و ۸۰۰ هکتار از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان رسیده است.

سرافرازی معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور در حاشیه سفر به زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز سازمان حفظ نباتات کشور برای مبارزه با افت ملخ صحرایی در کشور است.

او افزود: تنها با اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی نمی توان با سیل ملخ مبارزه کرد بلکه نیازمند کمکهای استانداری در این خصوص توسط استانها هستیم .

علیمراد سر افرازی با اشاره به هجوم ملخها از کشورهای هند و پاکستان به سمت ایران و بخصوص استانهای جنوب و جنوب شرق کشور افزود :تا کنون در سطح ۲ هزار ۸۰۰ هکتار مبارزه علیه ملخ صحرایی در کشور داشته ایم که حدود ۱۳۰ هکتار مبارزه با ملخ در سیستان و بلوچستان انجام پذیرفته است

او تصریح کرد : مبارزه با افت ملخ صحرایی در استان هرمزگان و بخصوص بندر عباس و سیریک ادامه داشته و هجوم ملخهای صحرایی در هفته های اینده از ناحیه عمان و هندوستان و پاکستان ادامه خواهد داشت .

معاون سازمان حفظ نباتات کشور افزود :با توجه به ورود ملخها به کشور از مرزهای جنوب کشور، از متولیان بخش کشاورزی استان سیستان وبلوچستان خواست تمهیدات لازم را برای دیده بانی وردیابی ملخ صحرایی اندیشیده و همچنان با اقدامات پایشی حرکت ملخها را رصد کند.

سرافرازی همچنین گفت :در سال جاری در سطح ملی با سه گروه از هجوم ملخ صحرایی مواجه هستیم اول جمعیتی که تابستان گذرا بوده که از سمت هند و پاکستان به سمت جنوب ایران حرکت کرده شامل استانهای هرمزگان کرمان و سیستان و باوچستان می باشد دوم جمعیتی از ملخ که در سال گذشته در تیر رس مبارزه شیمایی قرار نگرفته و تخم ریزی کرده اند و سوم هجوم ملخها ظرف یکماه آینده به کشور در حجم بسیار گسترده به سمت جنوب غربی کشور که از سمت عربستان به سمت ایران حرکت خواهند کرد.

او از مبارزه جهانی با ملخ صحرایی بخصوص در شرق افریقا خبر داد و افزود:  بارندگی های بسیار خوب در افریقا و پوشش گیاهی مناسب در ان قاره منبع غذایی بسیار خوبی برای ملخها صحرایی در شرق افریقا می باشد و این سیل ملخ به سمت عربستان حرکت خواهد کرد و کشورهای عربستان و عمان نیز با این افت مبارزه خواهند کرد.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.