رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۴ تیم پایش و ۳۰ تیم مبارزه با ملخ صحرایی در این استان در تلاش برای جلوگیری از اثرات مخرب این آفت در منطقه هستند.

۷۴ تیم در حال پایش و مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان هستندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  روابط عمومی جهادکشاورزی؛ غلام‌حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: براساس هشدار فائو از آبان امسال برای نخستین بار در تاریخ سیستان و بلوچستان شاهد هجوم مجدد ملخ صحرایی از مناطق تولید مثل تابستانه در مرز بین کشور‌های هند و پاکستان به سوی نوار ساحلی دریای عمان بویژه جنوب استان بودیم به طوری که تاکنون با رصد تیم‌های پایش مبارزه در سطح ۱۲۷ هکتار از مراتع شهرستان‌های کنارک، فنوج و سرباز انجام شده است.

او  ادامه داد: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان در این مدت در شهرستان کنارک با ۱۰۰ هکتار گزارش شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این سازمان پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی به این استان با بسیج تمام امکانات مبارزه با این آفت را در سطح ۲۱۱ هزار و ۵۳۵ هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب رسانی به بخش کشاورزی شد.

زورقی با بیان اینکه برای مقابله با ملخ صحرایی نیازمند اعتبار هستیم، گفت: دسته جات ملخ صحرایی به طول چهار کیلومتر در استان رصد شده اند.

او  اظهار داشت: ضروریست کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ع

هجوم مجدد ملخ صحرایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.