سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین نیازهای روزانه با محصولات دانش بنیان

امروزه محصولات دانش بنیان نیازهای بسیاری از افراد را در زندگی تامین کرده‌اند اما ورود این محصولات به بازار، نیازمند پیش نیازهایی مانند ثبت اختراع است.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،در حال حاضر ۱۶۵۳ مخترع، محقق و پژوهشگر درخواست حمایت برای ثبت کانون پتنت را در سامانه کانون درج کرده اند که از این تعداد ۲۷۳ پرونده مورد تایید قرار گرفته است.

امروزه محصولات دانش بنیان در پی رفع نیاز‌های افراد جامعه هستند که تا حدود زیادی هم موفق بوده اند و توانسته اند احتیاجات افراد را برطرف کنند. اما این محصولات مانند هر محصول دیگر برای ورود به بازار احتیاج به پیش نیاز‌هایی دارند؛ که ثبت اختراع یکی از آنهاست.

اساس شکل‌گیری محصولات  دانش بنیان چیست؟

 خلاقیت، نوآوری و زدن یک جرقه در ذهن پایه و اساس تولید و شکل گیری این محصولات هستند. در همین رابطه کانون پتنتِ، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، محافظت بیشتر ایده‌ها (حمایت از ثبت اختراع مخترعین و محققین و پژوهشگران کشور) در دفاتر معتبر خارج از ایران را انجام می‌دهد.

به همین منظور کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حفاظت بیشتر از ایده ها، حمایت از ثبت اختراع محققان و پژوهشگران کشور در دفاتر معتبر خارج از کشور را انجام می‌دهد و در این زمینه حمایت ۹۰ درصدی از ثبت بین المللی اختراعات می‌کند البته کانون پتنت فقط به این امر راضی نشده است و برای ترویج و رشد فرهنگ و آداب و رسوم در ثبت اختراع با ۵۶ دفتر مراکز علمی پژوهشی تحقیقاتی در ایران و خارج از ایران همکاری می‌کند.

همین امر موجب شده تا شاهد رشد فعالیت‌ها در حوزه زیست بوم باشیم. نکته بسیار مهم و مثبت، رشد و توسعه درخواست‌ها برای ثبت اختراعات محصولات است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.