سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان صمت اردبیل:

پویش «کالای بدون قیمت نخریم» در اردبیل اجرا می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: پویش «کالای بدون قیمت نخریم» با محوریت انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در استان اردبیل اجرا می‌شود.

رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، در راستای رعایت قانون نظام صنفی و نصب برچسب قیمت بر روی کالا توسط متصدیان واحد‌های صنفی گفت: یکی از مؤثرترین راهکار‌های تنظیم بازار و فراهم ساختن شرایط سالم برای انتخاب کالا و خدمات برای مصرف‌کنندگان، رعایت نصب برچسب قیمت توسط فروشندگان است.

او افزود: با توجه به اهمیت این امر، قانونگذار در قوانین متعدد از جمله: ماده شش قانون تعزیرات حکومتی، ماده پنج قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، ماده شصت و پنج قانون نظام صنفی، «درج قیمت، الصاق برچسب یا اتیکت قیمت روی کالا یا نصب تابلو و نرخ نامه در محل کسب یا حرفه به نحوی که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به سهولت و روشنی برای همگان قابل رؤیت باشد» را تأکید و تصریح نموده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در همین راستا ایجاد پویش «بدون قیمت نخریم» با محوریت انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان به عنوان تنها تشکل مردمی قانونی در حوزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان در دستور قرار گرفته است.

صادقی تصریح کرد: به منظور تحقق اهداف مورد نظر، از ظرفیت‌های اتاق‌های اصناف، اتحادیه ها، تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی از جمله انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان مرکز استان و شهرستان‌های تابعه استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.