سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۱۵ درصدی مصرف بنزین در استان کرمانشاه

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، از کاهش ۱۵ درصدی مصرف بنزین در استان بعد از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در آبان امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  فریدون یاسمی مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه روز سه‌شنبه در نشست خبری با بیان اینکه طرح مدیریت مصرف سوخت از ۲۴ آبان در کشور اجرا شد، گفت: از زمان اجرای این طرح تاکنون به نسبت قبل از اجرای طرح شاهد کاهش مصرف بنزین در سطح استان بوده‌ایم.

او  در باره میران مصرف کنونی بنزین با مدت مشابه سال گذشته نیز گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش مصرف در استان داشته ایم.

او  اما به افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) بعد از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در استان نیز اشاره کرد و گفت: مشکلی در تامین گاز طبیعی فشرده برای خودرو‌ها در استان نداریم.

او با بیان اینکه بنزین، گاز و سایر سوخت‌ها جزو سرمایه‌های ملی کشور است، از مردم خواست به صورت بهینه و منطقی از آن استفاده کنند و در مصرف آن صرفه‌جویی نمایند.

او با بیان اینکه مصرف سوخت در کشور ما سرسام آور است، اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور را تصمیم درستی دانست و اظهارداشت: سوخت به عنوان سرمایه و ثروت ملی بیش از اندازه در کشور مصرف می‌شود و بخشی از آن هدر می‌رود که باید همه تلاش کنیم از آن درست استفاده کنیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در تامین فرآورده‌های سوختی در استان مشکلی نداریم، گفت: سوخت مورد نیاز خودروها، اماکن صنعتی، تولیدی، خدماتی، عمومی و خانگی تامین شده و مشکلی در این ارتباط در استان وجود ندارد.

یاسمی در ارتباط با تامین سوخت خانوار‌های روستایی در فصل سرما نیز افزود: حدود ۷۵ تا ۸۰ هزار خانوار مشترک نفت سفید در استان کرمانشاه داریم که بسته به تعداد افراد خانوار به طور میانگین ماهانه هزار و ۵۰۰ لیتر نفت سفید در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

او با بیان اینکه سوخت‌رسانی به مناطق کوهستانی و سخت گذر با شروع فصل سرما سرعت بیشتری به خود گرفته است، گفت: در استان هفت شرکت حمل فرآورده‌های نفتی به تعداد ۳۵۰ دستگاه نفتکش فعال است و روزانه حدود هفت میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی توسط این شرکت‌ها در سطح استان جابجا و پخش می‌شود.

او اضافه کرد: در استان کرمانشاه در مجموع ۱۵۴ جایگاه فرآورده نفتی وجود دارد که از این تعداد ۳۷ جایگاه تک منظوره سی ان جی است.

انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.