سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مادورو از برزیل و پرو خواست عوامل حمله اخیر به ونزوئلا را بازداشت کنند

رئیس‌جمهور ونزوئلا از مقامات برزیل و پرو خواست تا عوامل حمله اخیر به یک پایگاه نظامی در ونزوئلا را بازداشت و به این کشور مسترد کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، امروز از کشور‌های برزیل و پرو خواست هرچه سریع‌تر عواملی را که در حمله به یک پایگاه نظامی در این ونزوئلا دست داشتند بازداشت کنند و به این کشور تحویل دهند.

مادورو در این خصوص گفت: «ما ۱۱ مهاجم را دستگیر کردیم و آن‌ها همه چیز را به ما گفتند. می‌دانیم کجا آموزش دیده‌اند، از سوی چه کسی تامین مالی شده‌اند، چگونه این کار را کردند، همه گروه‌ها دست داشته‌اند، از جمله غیرنظامیان و ارتش پیشین ... برخی از این خائنان به کلمبیا گریخته‌اند.»

بنا به گفته مادورو، لئوپولدو لوپز، یک چهره مخالف، از پایگاه‌هایی مستقر در کلمیبا، برزیل و پرو هماهنگی این حملات را برعهده داشت. هرچند هر سه کشور دخالت در حمله اخیر به یک پایگاه نظامی در ونزوئلا را انکار کرده‌اند.

مادورو از دولت برزیل خواست تا حمایت از حملات نظامی علیه ونزوئلا را متوقف کند و از دولت پرو خواست تا یک تروریست را که در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود او مسئول این حمله بوده است دستگیر کند. رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین گفت مهاجمان سلاح‌هایی را به سرقت برده‌اند که بخش اعظم آن‌ها در حال حاضر در برزیل است، از این رو از برازیلیا خواست تا مجرمان را بازداشت کند و آن سلاح‌ها را به کاراکاس بازگرداند.

دو روز پیش، یکشنبه، وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد مخالفان مادورو به یک پایگاه نظامی در جنوب این کشور حمله کرده‌اند و با اشاره به اینکه این حمله تروریستی بوده است گفت یک سرباز در این حادثه جان خود را از دست داد. به گفته کاراکاس، مهاجمان در کلمیبا آموزش دیده بودند و از سوی برزیل و پرو پشتیبانی می‌شدند.

در اوایل ماه جاری میلادی، دسامبر، رسانه‌ها گزارش دادند مخالفان ونزوئلا که مورد حمایت آمریکا هستند برای ایجاد اختلال در جشن‌های کریسمس در حال آماده سازی خود برای انجام حملات تروریستی به ارتش این کشور در ایالت شمالی سوکر هستند. هرچند این حملات از سوی مقامات کاراکاس با موفقیت خنثی شد.

ونزوئلا از اواخر ژانویه سال جاری میلادی و پس از آنکه خوان گوایدو، رئیس مجلس ملی که تحت کنترل مخالفان مادورو است، خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور نامید و تلاش کرد مادورو را از قدرت برکنار کند دچار بحران سیاسی شده است. مادورو، گوایدو را متهم می‌کند که دست‌نشانده آمریکاست و با واشنگتن همکاری می‌کند تا یک کودتا ترتیب دهد و به این ترتیب واشنگتن بتواند به منابع طبیعی ونزوئلا دست یابد.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.