برخی منابع خبری از حمله گروهی از افراد مسلح به چند مرکز نظامی و انبار تسلیحاتی ونزوئلا خبر داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برخی اخبار تأیید نشده از حمله گروهی از افراد مسلح به چند مرکز نظامی و انبار تسلیحاتی ونزوئلا حکایت دارد.

 پلیس منطقه «لوئپا» اعلام کرد، مهاجمان در این حمله ۱۱۲ قبضه سلاح «ای‌کی ۱۰۳» و مقادیری مهمات به سرقت بردند. 

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت دفاع ونزوئلا اعلام کرد، یک نظامی ونزوئلایی روز یکشنبه در گران سابانا که یکی از مناطق گردشگری در جنوب این کشور است در جریان حمله به یک واحد نظامی ارتش کشته شد.

ژنرال ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا مخالفان تندرو‌ی دولت این کشور و مورد حمایت ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل را عامل این حمله دانسته اعلام کرد که سلاح‌هایی که مهاجمان از نیرو‌های ارتش گرفته بودند، باز پس گرفته شده اند.

از سوی دیگر، وزیر ارتباطات ونزوئلا نیز گفت: «مهاجمان در اردوگاه‌هایی واقع در کلمبیا آموزش دیده اند و از حمایت دولت برزیل برخوردارند؛ ۶ نفر در همین ارتباط بازداشت شده اند.»

اوضاع در ونزوئلا پس از آنکه خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا، در ۲۳ ژانویه خود را رئیس‌جمهور موقت اعلام کرد، متشنج شده است. آمریکا گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت به رسمیت شناخت و پس از آن همه اعضای گروه لیما به جز مکزیک، سازمان کشور‌های آمریکایی و بیشتر کشور‌های اتحادیه اروپا نیز گوایدو را به رسمیت شناختند.

مادورو این اقدام را نوعی تلاش برای کودتا توصیف کرده و روابط دیپلماتیک با واشنگتن را قطع کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار