سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای داشتن جامعه توسعه نگر باید به سمت مشارکت اجتماعی قدم برداریم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با تاکید بر معنادار شدن ارتباط نهاد‌ها با سازمان‌های اجتماعی اظهارداشت: تقویت مشارکت‌های اجتماعی به عنوان یکی از اولویت‌ها باید به صورت جدی دنبال شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدابراهیم الهی تبار» روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید نسبت به موضوعات اجتماعی بسیار توجه شده است، گفت: یکی از نقاط قوت دولت تدبیر و امید توجه به مسائل اجتماعی است که کم رنگ به آن پرداخته می‌شود.

او ادامه داد: دولت تدبیر و امید در ابتدای کار خود، با عده‌ای از کارشناسان چالش‌ها و مشکلات جامعه را احصا کرد که منتج به تهیه ۲ گزارش شد و این گونه دریافت شد که جامعه حال خوبی ندارد.

معاون استاندار کرمانشاه با توضیح اینکه «ما در حوزه قضایی ۱۵ میلیون پرونده قضایی داریم و هرخانوار یک و نیم پرونده در سیستم قضایی دارد» افزود: مشکلات دیگری از قبیل زنان بدسرپرست، طلاق، اعتیاد و تصادفات جاده‌ای نیز در این گزارش دیده شد و نهایتا این تعبیر مقام معظم رهبری را به همراه داشت که فرمودند: «ما ۲۰ سال از مسائل اجتماعی عقب افتاده ایم».

الهی تبار گفت: به دنبال این گزارش بود که برای نخستین بار در احکام برنامه شش توسعه مسائل و آسیب‌های اجتماعی دیده شد و کاهش ۱۰ درصدی آن هدف گیری شد و با تعیین ۲۳ فعالیت و پنج چالش دستگاه‌ها موظف به انجام اقدامات شدند.

او با اشاره به حاشیه نشینی به عنوان یکی از مشکلات اجتماعی استان کرمانشاه تاکید کرد: برای اقدامات اجتماعی لازم است که اسناد در استان مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه افزود: اگر قرار است به سمت جامعه توسعه نگر حرکت کنیم باید به سمت مشارکت اجتماعی قدم برداریم و یکی از انتظارات و اولویت‌ها مشارکت اجتماعی است برای توجه به مشارکت اجتماعی و الزامات آن را باید شناخت و بکار بست.

الهی تبار همچنین با اشاره به اهمیت سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد: این سازمان‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای حل و فصل چالش‌های اجتماعی دارند و بدون حضور آن‌ها مشارکت اجتماعی محقق نمی‌شود.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.