مراسم اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) در کمیته امداد شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدبیگزاده رئیس کمیته امداد برگزاری طرح مشارکتی اجتماعی نوجوانان ایران «مانا» برای نخستین بار در کمیته امداد شهرستان اسلام آباد غرب خبر داد.

او گفت : طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران «مانا» در این شهرستان برای نخستین بار به منظور پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان اسلام آباد غرب از اول تیرماه امسال اجرا شد.

او افزود: در این طرح، مشارکت جویی به عنوان کلید پیشگیری در نظر گرفته شده است؛ بدین معنا که ارتقا مهارت‌ها و ظرفیت‌های کارگروهی و مشارکتی نوجوانان و تقویت ارتباطات سالم میان آن‌ها موجب ارتقای سطح سرمایه اجتماعی شده که در نهایت به عنوان عامل محافظ و پیشگیرانه از بروز آسیب‌های اجتماعی عمل می‌کند.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان گفت: اجرای طرح «مانا» از نقطه نظر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در نوجوانان، تدارک ظرفیت لازم در میان ایشان برای شکوفایی استعدادهایشان که در قابل فعالیت‌های گروهی محقق و تسهیل می‌شود و به ویژه با توجه به محدوده سنی گروه‌هایی که درگیر خواهند شد، تبدیل به چالش‌ها و تهدیدات دوره بلوغ به فرصت و تقویت مهارت‌های ارتباطی و کارگروهی حائز اهمیت است.

اکبری در خصوص اهداف اجرای طرح گفت: ارتقای توانمندی‌های جوانان در زمینه شیوه‌های اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد و توسعه ظرفیت‌های مشارکت نوجوانان و مؤسسات خصوصی از جمله اهداف طرح است که جامعه هدف طرح، نوجوانان دختر و پسر در دامنه سنی ۱۳ الی ۱۸ سال را شامل می‌شود؛ که این افراد از طریق کانون‌های کمیته امداد شهرستان اسلام آباد غرب میسور شده است.

 مجتبی مرادی کارشناس فرهنگی کمیته امدادعنوان کرد که اجرای فرآیند یادگیری مشارکتی نوجوانان کانون، حمایت یابی و پشتیبانی از اقدامات نوجوانان، برگزاری مراسم اختتامیه با همکاری بهزیستی و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان برای تحقق این اهداف انجام می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری طرح مشارکتی اجتماعی نوجوانان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.