سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهنگ‌سازی عامل پیشگیری از تلفات تصادفات جاده‌ای/اردبیل جزو استان‌های محروم در حوزه بزرگراه‌ها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: یکی از عوامل اصلی تلفات جاده‌ای عوامل انسانی است که می‌توان با فرهنگ‌سازی از تعداد قابل توجهی از تصادفات و فوتی‌های استان پیشگیری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در مراسم تجلیل از فعالان عرصه حمل و نقل و راهداری استان اردبیل که در سالن فرهنگی و هنری فدک برگزار شد، گفت: نقش انسانی در پیشگیری از تصادفات بسیار بالا است که شخص می‌تواند عوامل مختلف جاده‌ای، ایمنی خودرو و... را در نظر بگیرد که موجب پیشگیری از تصادفات است و با توجه به این موضوعات در این حوزه باید فرهنگ‌سازی انجام شود.

او با قدردانی از تلاش‌های راهداران سخت کوش استان و فعالان عرصه حمل و نقل که شبانه روز به مردم خدمت می‌کنند افزود: در تلفات جاده‌ای اولین و آخرین نگاه به جاده‌ها است که این نگرش غلط بوده به‌طوری‌که یکی از عوامل در تلفات جاده‌ای ضعف ایمنی خودرو‌ها بوده و باید وزارت کشور، پلیس راه و دیگر سازمان‌های مرتبط در حوزه ضعف ایمنی وسایل نقلیه نقش پررنگی را ایفاء کنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: در جاده‌های شمالی استان شاهد تصادفات متعدد هستیم که جلسات تخصصی و فنی برای کاهش تلفات جاده‌های شمالی صورت گرفته و باید تلاش کرد که تلفات تصادفات جاده‌ای استان کاهش یابد، در راستای کاهش تلفات جاده‌ای استان اردبیل باید برنامه‌ریزی جدی انجام شود.

عتباتی بیان کرد: در پس تلفات تصادفات جاده‌ای اتفاقات بسیاری هم‌چون آسیب‌های اجتماعی، آسیب‌های روحی و روانی و اقتصادی رخ می‌دهد که در جهت پیشگیری از تصادفات جاده‌ای باید فرهنگ‌سازی انجام شود.

او تصریح کرد: در برخی موارد در پایان سال آماری که برای کشته‌شدگان تصادفات وجود دارد برابر با آمار ساکنان دو شهرستان یک استان است که می‌توان با همت و تلاش مضاعف کلیه دستگاه‌ها و نگاه ویژه به مسائل پیشگیری از این مسائل جلوگیری کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان داشت: استان اردبیل جزو استان‌های محروم در حوزه بزرگراه‌ها بوده که البته در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در جهت توسعه بزرگ‌راه‌ها انجام شده، ولی کافی نیست و نیاز به کار و تلاش بیشتری دارد.

عتباتی تصریح کرد: دستگاه قضایی با همراهی دیگر دستگاه‌ها اقدامات بسیار مهمی در راستای ساماندهی حمل و نقل استان انجام داده که جا دارد دیگر مسؤولان هم برای تکمیل این اقدامات همت مضاعفی داشته باشند.

او افزود: یکی از تکالیف دستگاه قضا همیاری و همراهی فعالان عرصه حمل و نقل و راهداری استان است که در موارد مختلف به مسائل پیش آمده برای این قشر که با امنیت اقتصادی، غذایی و روحی و روانی این عزیزان زحمت‌کش در ارتباط است ورود کردیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: باید به حق و حقوق رانندگان کامیون به‌خصوص رانندگانی که در ایام و موقعیت‌های خاص در صحنه هستند نگاه ویژه‌ای صورت بگیرد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.