سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کمیته بهداشت، تغذیه و ایمنی مدارس استان کرمانشاه

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت استان کرمانشاه از برگزاری کمیته بهداشت، تغذیه و ایمنی مدارس استان خبر داد.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ماشاءالله پروین سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت استان کرمانشاه از برگزاری کمیته بهداشت، تغذیه و ایمنی مدارس با حضور نمایندگان سازمان‌های عضو این کمیته در محل سالن جلسات آموزش و پرورش استان خبر داد.

او گفت : برنامه‌ریزى آموزشى یکى از ارکان آموزش سلامت است و ضمن مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادى، جزء یکى از اولویت‌هاى سازمان جهانى بهداشت است.

پروین با بیان این‌که نهاد آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت و فرهنگ‌سازی جامعه است، گفت: دانش‌آموزان تشکیل‌دهنده نسل آینده‌اند و با توجه به برنامه‌های خاص فرهنگی در حوزه سلامت، باید نسبت به مسئله سلامت حساس بوده و این امر در اولویت برنامه هایشان قرار گیرد.

شیرزاد احسانخواه رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش گزارشی از روند اجرای طرح‌های مختلف در سطح مدارس از ابتدای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بیان کردند.

احسانخواه با تاکید بر ظرفیت دانش‌آموزان سفیر سلامت گفت: با آموزش دانش‌آموزان سفیر سلامت در مدارس می‌توانیم گامی موثر در زمینه پیشگیری و مقابله با موج‌های آنفلوآنزا در فصول سرد سال برداریم.

او افزود: با توجه به شایعات فضای مجازی در زمینه وجود قرص در اقلام خوراکی مانند کیک و بیسکویت و به استناد نامه‌ی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش پرورش بر خرید مواد غذایی بسته‌بندی‌شده از فروشگاه‌های معتبر جهت عرضه در بوفه مدارس تاکید ویژه شده است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش ضمن تشکر از همکاری دانشگاه علوم پزشکی گفت: طرح‌هایی مانند دهان و دندان عاری از پوسیدگی ویژه دانش‌آموزان ورودی پایه هفتم پیشرفت خوبی داشته است و سایر طرح‌های مشترک با این دانشگاه مانند: پیشگیری از پدیکلوزیس سر، آنفلوانزا، مکمل یاری آهن و ویتامین D و …در مدارس سطح استان در حال اجراء می‌باشد .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.