سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استانداربوشهر:

در جامعه متکی به نماز، نگرانی برای بداخلاقی وجود ندارد

استاندار بوشهر گفت:در جامعه متکی به نماز، نگرانی برای بداخلاقی و آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر امروز در پنجمین اجلاس استانی نماز با عنوان نماز و مدرسه بیان کرد: جامعه‌ای که با فرهنگ نماز مانوس است، اخلاق، حق‌الناس و نظم و انضباط در آن معنا می‎یابد.

او ادامه داد: جامعه‌ای که با نماز مانوس است، آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد همان‌طور که در ماه مبارک رمضان نیز آمار آسیب‌های اجتماعی به شدت پایین می‌آید.

استاندار بوشهر بیان کرد: هرچه نمازخانه‌ها و نمازخوان‌ها بیشتر باشند آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود و این رسالت سنگینی است که بخشی از آن برعهده آموزش و پرورش است.

گراوند ادامه داد: چنانچه نماز به عنوان ستون دین در فرهنگ فرزندان این جامعه مطرح باشد، جامعه پیشرفت می‌کند.

او ادامه داد: کسانی که فردای جامعه ما را می‌سازند و در آن ایفای نقش می‌کنند همین دانش‌آموزان امروز هستند که امیدواریم پیوند مستحکم‌تری میان مدارس و مساجد برقرار شود.

گراوند ادامه داد: در جامعه متکی به نماز، نگرانی برای بداخلاقی و آسیب وجود ندارد و باید بررسی شود اکنون پس از گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب آیا در زمینه فرهنگ نماز و ایجاد آن در خانواده به چه میزان کار عالمانه و رواشناسانه صورت گرفته‌است.

او گفت: باید جذابیتی ایجاد شود تا فرزندان از سر میل و شوق خودشان به سمت نماز گرایش پیدا کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر نیز گفت: از ۳۶۶ مقاله ارسالی به دبیرخانه پنجمین اجلاس استانی نماز ۵۰ اثر برگزیده شدند.

حسن ابراهیمی افزود: رویکرد این اجلاس بهبود سطح کمی و کیفی و ترویج فرهنگ نماز و تجلیل از فعالان این عرصه است.

او ادامه داد: از ویژگی‌های این همایش مشارکت جوانان و نوجوانان و برپایی دو نمایشگاه استکه یکی به همت دانش‌آموزان و دیگری با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، روابط عمومی استانداری و حوزه هنری برپاشده است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.