اولین اجلاس سراسری نماز در گناوه با موضوع نماز و مدرسه برگزار شد.

اولین اجلاس سراسری نماز در گناوه برگزار شدامام جمعه گناوه در این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: امروز در مصلای جمعه گناوه شاهد اولین اجلاس سراسری نماز با موضوع نماز و مدارس هستیم,  قطعاً نقش نماز در زندگی فردی و اجتماعی یک نقش بی نظیر و بی بدیلی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالهادی رکنی حسینی تصریح کرد: آنچه که امروز وظیفه همه مسئولین ,دست‌اندرکاران و حاکمان نظام است اقامه نماز است.

او ادامه داد: هر چه جامعه به سوی معنویت و نماز جلو رود قطعاً آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد امروز خیلی از آسیب‌های اجتماعی به‌خاطر ارتباط نداشتن با معبود است. ان‌شاءالله ما بتوانیم هم در جامعه هم در مدرسه بحث اقامه نماز جماعت را گسترده‌تر و نهادینه‌تر کنیم.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: نماز می‌تواند نسل جوان  را در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن واکسینه  کند.

رکنی با بیان اینکه به دنبال حضور حداکثری دانش آموزان در صف نماز‌های جماعت هستیم تاکید کرد: اولین قدم ایجاد فضای مناسب است فضایی که ارتباط فرد با خالق مهیا کند دومین قدم الگوپذیری است که دبیران و کادر مدرسه می‌توانند این کار را انجام دهند.

فرماندار شهرستان گناوه در این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت:این اجلاس با دو هدف برگزار شده نخست توسعه و ترویج فرهنگ نمازخوانی در مدارس و دیگری بررسی نتایج و آثار نماز در سطح جامعه به ویژه دانش آموزان است که در این زمینه اقدامات بسیار خوبی در شهرستان انجام‌ شده است.

غلامرضا مهرجو بیان کرد: برای تحقق این اهداف زیرساخت‌های لازم مانند نمازخانه ایجاد شده است واز مدرسین علوم دینی کمک گرفته شده تا برای اقامه نماز جماعت در مدارس شهرستان حضور داشته باشند. 

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: نماز ، احکام شرعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.