سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان عملیات کپه‌کاری درمراتع مریوان

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان از پایان عملیات کپه‌کاری در سطح ۲۰۰ هکتار از مراتع روستا‌های گوریچه و دره هرد این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شاهرخ محمودی گفت: عملیات کپه کاری با استفاده از بذر‌های سازگار با مناطق اقلیمی حوزه سد آزاد در سطح ۲۰۰ هکتار از مراتع فقیر از نظر پوشش گیاهی در روستا‌های گوریچه و دره هرد مریوان خاتمه یافت.

او با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده است، افزود: برای اجرای موفق این پروژه در مجموع بیش از ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان یادآور شد: اجرای عملیات کپه کاری در مراتع با هدف اصلاح و احیاء مراتع تخریب شده، افزایش تولید علوفه، جلوگیری از فرسایش خاک و غنی سازی مراتع انجام می‌شود.

محمودی بیان کرد:کپه کاری رایج‌ترین روش اصلاح مراتع کوهستانی در ایران است که در این روش تعداد و فاصله چاله‌ها در مراتع مختلف متفاوت بوده و بین یک و نیم تا ۲ متر است که در هر هکتار حدود ۲ هزار و ۵۰۰ چاله برای عملیات حفر شده است.

او گفت: برای بازدهی بیشتر طرح با همکاری و همیاری دهیاران، شورا‌های اسلامی و اهالی روستا‌های منطقه محدوده پروژه کپه کاری انجام شده به مدت یک فصل چرا حفاظت و قرق می‌شود.

کپه کاری یکی از روش‌های بذر کاری، تقویت پوشش گیاهی و مدیریت در مراتع است، مراتع کوهستانی به علت فشار چرای دام در دراز مدت از نظر کمی و کیفی تحلیل رفته و گیاهان خوش خوراک آن با گونه‌های نامرغوب جایگزین می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.