سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعریض گردنه پاتاق برای تردد بهتر زائران اربعین حسینی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت : تعریض گردنه پاتاق برای تردد بهتر زائران اربعین حسینی نیازمند تصمیم‌گیری در سطح ملی است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت : کار کمیته‌های ستاد اربعین استان برای سال ۹۹، از روز آخر اربعین ۹۸ آغاز شده و در فرصت باقی مانده می‌طلبد که کار‌ها آسیب شناسی شده و نواقص و ضعف‌ها برطرف شود. 

او با تاکید بر اینکه محل‌های حادثه خیز در مسیر قصرشیرین باید شناسایی و رفع شود، گفت : گازکشی به خسروی به طور ویژه دنبال شود و مسئولیت گاز رسانی به خسروی با اداره گاز استان خواهد بود.

الهی تبار با بیان اینکه قرارگاه اربعین کار‌های اجرایی خود را با سازو کار سابق دنبال کند، افزود: البته رفع برخی مسائل مانند تعریض گردنه پاطاق یا مسائل برون مرزی نیاز به اقدام و تصمیم گیری ملی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: امسال سیستم اطلاع رسانی بسیار خوب عمل کرد و بیش از سه میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند و تحت پوشش شبکه پیامکی قرار گرفتند که آن‌ها را هدایت می‌کرد.

الهی تبار بااشاره به برخی محدودیت‌ها در سفر اربعین گفت: سیاست کشور کوتاه شدن مدت حضور زائران در عراق و انجام زیارت در حد یک تا دو روز است.

او افزود: در مرز خسروی نیز محدودیت زمان و فضا وجود دارد که باید براساس تدبیر و برنامه ریزی شده و در طرح جامع اربعین نیز لحاظ شود.

فرمانده قرارگاه اربعین استان کرمانشاه گفت: تجربیات اربعین امسال نشان داد که برای انجام بهتر کار‌ها و هماهنگی‌های بین دستگاهی، نیازمند ایجاد یک فرماندهی واحد هستیم.

جعفر همتی گفت: با توجه به در پیش بودن امر مهم انتخابات آینده و حجم کاری بالای مدیریت ارشد استان، ضرورت دارد هرچه سریعتر قرارگاه فرماندهی اربعین برای سال آینده تشکیل شود.

او گفت: مدیر این قرارگاه باید به صورت میدانی در قصرشیرین حضور داشته باشد و هماهنگی‌های بین دستگاهی را به سرعت انجام دهد.

فرمانده قرارگاه اربعین کرمانشاه گفت: در اربعین امسال حدود ۱۵۰ هزار زوار اباعبدالله الحسین از مرز خسروی عبور کردند و اگر قرار است سال آینده این تعداد به ۵۰۰ هزار نفر برسد باید امکانات زیربنایی و خدمات رفاهی و بهداشتی و اقامتی و ظرفیت پارکینگ‌ها نیز متناسب با این امر، افزایش یابد.

همتی افزود: همچنین تعداد گیت‌های خروجی باید از ۲۹ گیت به ۵۰ گیت افزایش یابد تا از ازدحام زیاد جمعیت و بی نظمی‌های احتمالی جلوگیری شود.

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.