معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از تدوین طرح جامع اربعین استان خبرداد و گفت : دستگاه‌ها، مجموعه‌ها و اداره‌های مختلف ملزم هستند تنها در چهارچوب طرح جامع اربعین به زوار خدمات‌رسانی کنند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مهرداد سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت : با توجه به دستور بازوند استاندار کرمانشاه، طرح جامع اربعین استان در حال تدوین است.

او گفت : قبل از نهایی‌شدن طرح از مشاور خواسته‌ایم با حضور در این نشست، از تجربیات و دیدگاه‌های دستگا‌های مختلف در اربعین امسال آگاه شود و این موارد را در طرح جامع اعمال کند.

سالاری افزود: این طرح تا ۲۰ روز آینده نهایی می‌شود و طرح تفصیلی نیز تا دوماه دیگر به اتمام می‌رسد.

معاون عمرانی استاندار گفت: دستگاه‌ها، مجموعه‌ها و اداره‌ها مختلف ملزم هستند تنها در چهارچوب طرح جامع اربعین به زوار خدمات‌رسانی کنند و به تکمیل زیرساخت‌ها و ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی بپردازند.

جانشین استاندار در ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: تجربیات اربعین امسال نشان داد که برای انجام بهتر کار‌ها و هماهنگی‌های بین دستگاهی، نیازمند ایجاد یک فرماندهی واحد برای انجام کار‌ها هستیم.

جعفر همتی گفت: با توجه به در پیش بودن امر مهم انتخابات آینده و حجم کاری بالای مدیریت ارشد استان، ضرورت دارد هر چه سریع‌تر قرارگاه فرماندهی اربعین تشکیل شود.

او افزود: مدیر این قرارگاه باید به صورت میدانی در قصرشیرین حضور داشته باشد و هماهنگی‌های بین دستگاهی را به سرعت انجام دهد.

همتی افزود: اربعین امسال حدود ۱۵۰ هزار زوار اباعبدالله الحسین (ع) از مرز خسروی عبور کردند. اگر قرار است سال آینده این تعداد به ۵۰۰ هزار نفر برسد باید امکانات زیربنایی و خدمات رفاهی و بهداشتی و اقامتی و ظرفیت پارکینگ‌ها نیز متناسب با این امر، افزایش یابد.

او افزود: همچنین تعداد گیت‌های خروجی باید از ۲۹ گیت به ۵۰ گیت افزایش یابد تا از ازدهام زیاد جمعیت و بی نظمی‌های احتمالی جلوگیری شود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.