سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت:

صادرات فرش ایران به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صمت از اجرای شناسه‌دار کردن پنج کالا خبر داد و گفت: امیدواریم صادرات ۴۰۰ میلیون دلاری فرش ایران با این روند افزایش یابد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، افسانه محرابی  مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صمت ضمن اشاره به گشایش نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان اظهارکرد : برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها آخرین دستاورد‌ها در عرصه‌های مختلف را به نمایش می‌گذارند و خوشبختانه کاشان در عرصه تولید فرش ماشینی به مجهزترین دستگاه‌های روز دنیا تجهیز شده است.

او از فعالیت ۸۷۰ واحد تولیدی فرش ماشینی در کشور خبر داد و افزود: ۷۶ درصد از این واحد‌های تولیدی در استان اصفهان قرار دارد که از این میزان ۹۲ درصد در کاشان قرار دارد و بر همین اساس لازم است تا در این حوزه بر روی صادرات تمرکز داشته باشیم.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت ضمن اشاره به کاهش صادرات فرش ماشینی نسبت به مشابه سال گذشته ابراز داشت: در حوزه نساجی و پوشاک فرش بیشترین صادرات را به خود اختصاص داده به نحوی که ۴۰۰ میلیون دلار صادرات فرش داشتیم و هفتمین رتبه تولید فرش ماشینی در دنیا را به خود اختصاص دادیم.

اوضمن اشاره به آماده‌سازی برخی پروژه‌های رونق تولید گفت: اجرایی شدن شناسه کالا در پنج کالا به منظور جلوگیری از قاچاق کالا به مرحله اجرا درآمده است و این مهم همکاری تولیدکنندگان داخلی را نیز می‌طلبد.

 


بیشتر بخوانید:فرش دستباف ایران تحریم شد


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.