سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وحدت مطرح کرد؛

پرداخت ۲۶۷ میلیارد تومان به صندوق‌های پژوهشی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: مبلغ ۲۶۷ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۸ صندوق پژوهشی در سراسر کشور پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی وحدت، رئیس صندوق نو آوری و شکوفایی ریاست جمهوری در نشست خبری یک ساله این صندوق اظهار کرد: هدف صندوق حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کمک به توسعه فناوری کشور است که در یک سال گذشته ۶۸۲ فقره به مبلغ یک هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان قرار داد منعقد شده و یک هزار و ۴۲۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت نشده است.

او درباره عملکرد صندوق گفت: ما به ۱۲ بانک، بیش از ۳ برابر مبلغ تسهیلات را اعطا کرده‌ایم. همچنین مبلغ ۲۶۷ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۸ صندوق پژوهشی در سراسر کشور پرداخت شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: ۲۵۱ ضمانت نامه بانکی توسط صندوق برای شرکت‌ها به مبلغ ۷۳۰ میلیارد تومان اجرایی شد.

وحدت گفت: در حال حاضر صندوق نوآوری و شکوفایی از کسانی که نیازمند آموزش و مشاوره هستند، حمایت می‌کند.

او ادامه داد: طبق برآورد انجام شده کمک‌های بلاعوض امسال ۵۰ برابر سال‌های قبل بوده است، در سال ۹۸ به صورت میانگین با احتساب روزهای تعطیل هر دو روز یک رویداد در صندوق برگزار شده است به طوری که تلاش کردیم که صندوق نوآوری را به هاب تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان تبدیل کنیم.

وحدت اضافه کرد: ظرفیت صندوق‌های پژوهش و فناوری که در حوزه خاص یا جغرافیا خاصی قرار دارند افزایش یافته تا جاییکه صف طولانی برای گرفتن تسهیلات با صندوق پژوهش و فناوری از بین رفته است. تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان توسط صندوق نوآوری و شکوفایی صادر شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه میزان معوقات کاهش یافته و به ۸ درصد رسیده است، گفت: جریان زنده ارائه تسهیلات، باعث کاهش معوقات شرکت‌های دانش بنیان شده است. شرکت‌های فعال در این اکوسیستم زنده هستند و معوقات برای آنها مهم است به طوری که مقوله سرمایه‌گذاری به صورت مستقیم انجام می‌شود.

ایجاد ۸ صندوق جسورانه بورسی و پژوهشی

وحدت با اشاره به مدل سرمایه‌گذاری گفت:  ۸ صندوق جسورانه بورسی و صندوق پژوهش و فناوری ایجاد شد که از این طریق بیش از ۸۵ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است؛ پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال نیز همچنان افزایش یابد.

اودر پایان گفت: بسته همکاری پارک‌های علم و فناوری و حمایت از شتاب‌دهنده‌ها و توسعه حوزه خدمات و مشارکت در حل مسائل و چالش‌های کشور و حمایت از فناوری‌های آینده از محور عمده فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.