سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود ۷۵ پرنده قاچاق به باغ پرندگان مشهد

طبق گزارشی چهارشنبه ۱۳ آذرماه ۷۵ پرنده قاچاق از ۲۴ گونه مختلف از شمال کشور مخفیانه به مشهد حمل شده بودند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، بتول عابدی رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌ وحش خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه ورود پرندگان به مجموعه بدون هماهنگی بوده است، موضوع جهت کسب تکلیف به مقام قضایی منعکس می‌شود تا وضعیت پرندگان تعیین تکلیف شود.

او با اشاره به وضعیت باغ پرندگان مشهد، ادامه داد: الزامات زیست محیطی ۲۶ گانه‌ای در این مجموعه نیاز به انجام بود که به واسطه نظارت و پیگیری اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و اخطار برای پلمب و تعطیلی این مجموعه طی زمان مشکلاتش رفع شده است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌ وحش خراسان رضوی گفت: در بحث نصب دوربین مدار بسته در باغ، پلاک‌گذاری گونه‌ها، ایجاد دفتر اداری، استقرار دامپزشک، ساخت فضای قرنطینه، نصب تابلو‌های راهنما و تعویض به‌موقع آب آبگیر‌ها همکاری خوبی انجام شده است.

عابدی افزود: در صورت ابتلای پرندگان به آنفلوانزای فوق حاد امکان ایجاد آنفلوانزای نو ترکیب با انسان وجود دارد،  ادارات کل دامپزشکی استان برای پیشگیری از این بیماری به صورت جدی مراقبت های لازم را داشته باشند.

او  تصریح کرد: گشت و کنترل مداوم در عرصه‌های طبیعی و برخورد قاطع با متخلفان شکار و صید از اقدامات سازمان محیط زیست استان برای جلوگیری از بحث قاچاق پرندگان است.
 
انتهای پیام// د.ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.