رئیس حفاظت محیط زیست جوین از دستگیری صیاد پرندگان شکاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محمد حسین شم آبادی گفت:: مامورین یگان حفاظت محیط زیست جوین در حین گشت و کنترل مستمر مناطق موفق به شناسایی و دستگیری یکی از صیادان پرندگان شکاری شدند.

وی افزود: همدستان متخلف به کمک چندین نفر از افراد بومی، تمامی مسیر‌های منتهی به کوخت را رصد کرده و با مشکوک شدن به محیط بانان متهم رااز محل متواری کردند که خوشبختانه با درایت و سرعت عمل مامورین، فرد متخلف دستگیر و موقتاً روانه زندان شد.

رئیس حفاظت محیط زیست جوین گفت: متهم اهل شهرستان‌های جنوبی کشور است که از وی یک بهله دلیجه و دو قطعه قمری به همراه دو رشته تور مخصوص صید پرندگان شکاری، کشف و ضبط شد.


شم آبادی افزود: پرندگان شکاری در راس هرم غذائی قرار داشته و نقش اکولوژیکی این گونه‌های با ارزش در برقراری تعادل اکوسیستم و کاهش جمعیت جوندگان بر هیچ کس پوشیده نیست و متاسفانه صید باز‌های شکاری توسط افراد سودجو سبب تهدید انقراض این گونه‌های ارزشمند شده است.

وی بااشاره به اینکه اکثر باز‌های شکاری در ضمیمه دو سایتیس (کنوانسیون منع تجارت گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض خطر انقراض) و همچنین در لیست سرخ (طبقه EN) سازمان IUCN (سازمان جهانی حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست) قرار گرفته اند گفت: دربین قوانین و مقررات مربوط به شکار و صید، سنگین‌ترین مجازات به متخاطیان صید و قاچاق پرندگان شکاری اختصاص دارد.

رئیس حفاظت محیط زیست جوین تصریح کرد: قانون گزار به استناد تبصره ۲ ماده ۱۳ قانون شکار و صید، می‌توانند به طور همزمان علاوه بر جزای نقدی، فرد متخاطی را به مجازات حبس (مدت نود و یک روز تا سه سال) محکوم کنند.

شم آبادی خاطر نشان ساخت:. طبق مصوبه شماره ۳۸۰ مورخ ۳۱/۴/۹۴ شورایعالی حفاظت محیط زیست ضرر و زیان وارده به محیط زیست از حیث این تخلف، مبلغ ۲۰۰ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال تعیین شده است که بایستی توسط خاطی به حساب خزانه واریز شود.

انتهای پیام//ف.ج
 

دستگیری شکارچی غیر مجاز در جوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.