سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهدید اردوغان به بستن پایگاه اینجرلیک آمریکا

رئیس جمهور ترکیه تهدید کرد می‌تواند پایگاه آمریکایی اینجرلیک را تعطیل کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تهدید کرد می‌تواند پایگاه آمریکایی اینجرلیک را تعطیل کند.

بر این اساس، اردوغان در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: ما در صورتی که نیاز ببینیم می‌توانیم پایگاه نظامی آمریکایی اینجرلیک و ایستگاه راداری کورسیک را تعطیل کنیم.

وی در ادامه با انتقاد از اقدام سناتور‌های آمریکایی در نسل کشی خواندن کشتار ارامنه در دوره عثمانی، آن‌ها را به بی اطلاعی از تاریخ متهم کرد. اردوغان گفت: ما از واشنگتن انتظار داریم که مانند یک متحد با ما برخورد کنند و اقدامی انجام ندهند که منجر به آسیب به روابط میان دو کشور شود.

بیشتر بخوانید: ترکیه، آمریکا را به بستن پایگاه اینجرلیک تهدید کرد 

وی درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه موسوم به چشمه صلح نیز گفت: اقدامات ما در شمال سوریه براساس براساس منافع ملی آنکارا و نگرانی‌های ما صورت گرفت و فشار و تحریم آمریکا بر تصمیمات ما تاثیری ندارد.

رئیس جمهور ترکیه گفت از آمریکا خواستم است با تکیه بر درآمدهای نفتی سوریه، اقدام به ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه کند.

پیشتر مقامات آمریکایی، ترکیه را به دلیل خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه به تحریم تهدید کرده بودند. با این وجود، ترکیه بار‌ها اعلام کرده است استفاده از سامانه موشکی روسیه حق مشروع این کشور است و در صورتی که واشنگتن بخواهد انکارا را تحریم کند، ترکیه نیز این اقدام را تلافی خواهد کرد. تعطیل کردن پایگاه نظامی اینجرلیک یکی از مواردی است که مقامات ترکیه بار‌ها آن را اعلام کرده اند. پایگاه اینجرلیک بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه است. همچنین براساس گفته مقامات، این پایگاه میزبان ده‌ها کلاهک هسته‌ای آمریکا است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.