سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مناطق نیازمند به مسجد در چهارمحال و بختیاری شناسایی شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مناطق نیازمند به مسجد در این استان شناسایی شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری نشست ستاد هماهنگی امور مساجد با اشاره به نبود مسجد در برخی از مناطق این استان گفت: برای رفع این مساله باید نیازسنجی و اولویت‌بندی مناطق انجام گیرد.

او افزود: در ابتدا باید مناطقی که دارای جمعیت بیشتری است و احداث مسجد در این مناطق نسبت به سایر مناطق ضروری‌تر است، در دستورکار قرار گیرد.

عباسی ادامه داد: در این مناطق چنانچه زمین دولتی وجود داشته باشد از همین محل زمین مورد نیاز برای احداث مسجد تامین شود و چنانچه زمین دولتی وجود نداشت می‎توان از خیران و کمک‌های مردمی یاری گرفت.

او اضافه کرد: پیش‌بینی شده بود در بحث مسکن مهر، در هر سایتی که مجموعه راه و شهرسازی تعهد دارد ساخت و ساز امور روبنایی همچون مدرسه، مسجد انجام شود، اما در برخی مناطق مسکن مهر استان مسجد ایجاد نشده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش مسجد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: مسجد از گذشته به‌عنوان یکی از کانون‌های مهم در فعالیت‌های مردمی به شمار می‎رود و بخش زیادی از فعالیت‌های انقلاب درون مسجد شکل گرفت.

عباسی افزود: بخشی از مسائل امروز جامعه ما به علت کم‎رنگ شدن نقش مسجد در حوزه‌های مختلف ازجمله مطالبه فرهنگی و اجتماعی است از همین رو نیازمند آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی این موضوع هستیم.

او همچنین به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان در استان اشاره کرد و افزود: این طرح با وجود اینکه نیازمند بررسی و هماهنگی بیشتری است، اما می‌تواند در خدمات‎رسانی به مردم به ویژه در مناطق محروم‎تر گام موثری باشد.

علی شهریارپور سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: تعداد مساجد نیمه‌تمام در استان زیاد است که با برگزاری جلسات هم‎اندیشی مقرر شد تا تکمیل این مساجد اولویت‌بندی شود.

او افزود: برهمین اساس مقرر شد در یک دوره ۲ ساله مساجد اولویت‌دار استان تکمیل شود.

شهریارپور خاطرنشان کرد: در گام نخست مقرر شده تا ۲۳ باب مسجد تکمیل شود که از این تعداد ۸ باب از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و ۱۵ باب از سوی سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌گیرد.

او، میزان اعتبار لازم برای تکمیل ۲۳ باب مسجد نیمه‌تمام را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبار در قالب یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه از محل اعتبارات دولتی، خیرین و سایر ادارات خدمات‌رسان تامین می‌شود.

انتهای پیام/خ

 

برچسب ها: استانداری ، مسجد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.