طرح شنبه‌های کتاب در مساجد استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

اجرای طرح شنبه‌های کتاب در مساجد چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدرضا مظاهری مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» در مساجد این استان خبر داد.

او افزود: ترویج همگانی فرهنگ کتاب خواهی و کتابخوانی، رونق بخشیدن به کتابخانه‌های مساجد، احیای نقش کتابخانه‌های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی، تعیین روش صحیح کتاب خوانی متناسب با نیاز‌ها و خلا‌های فکری و اندیشه‌ای جامعه، تقویت فعالیت‌های مردمی و خودجوش کتابداران و فعالین عرصه کتاب خوانی از اهداف برگزاری این طرح است.

مظاهری اضافه کرد: در طرح شنبه‌های کتاب، کتاب‌های مفید با موضوعات مرتبط با حوزه کودک و نوجوان در زمینه‌های مختلف از جمله شعر، رمان، داستان و با در نظر گرفتن رده‌های سنی مختلف و نیاز‌های بومی منطقه انتخاب می‌شود.

او ادامه داد: در این طرح که روز‌های شنبه، در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می‌شود، بین دو نماز و یا بعد از نماز مغرب و عشا، به معرفی کتاب‌های مشخص شده در مرحله قبل پرداخته و گزیده‌ای از کتاب توسط امام جماعت، کتابدار مسجد یا یکی از اعضای کتابخانه مسجد برای عموم نمازگزاران قرائت می‌گردد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح شنبه‌های کتاب با تشکیل حلقه‌های مطالعاتی و با انجام فعالیت کتاب خوانی در مسجد محقق می‌شود گفت: در این طرح به موارد پیرامون مفاهیم کتاب، پرسش و پاسخ، تهیه فرمی جهت معرفی کتاب به همراه چکیده مطالب توسط افراد گروه و نصب در تابلو اعلانات مسجد، خلاصه نویسی کتاب، قصه گویی و نمایش از محتوای کتاب پرداخته می‌شود.

مظاهری افزود: برگزاری مسابقه از کتب معرفی شده و اهدای جوایز به برگزیدگان به صورت ماهیانه، انعکاس گزارش ها، ایده‌ها و طرح‌های ابتکاری در راستای مطالعه مفید، اهدای جوایز به صورت ماهیانه به مجریان برتر از برنامه‌های طرح در مساجد چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/ز

طرح شنبه‌های کتاب در مساجد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار