سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت افزایش اعتبارات دولتی در حوزه هنر‌های نمایشی

مدیرکل انجمن هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما خواستار افزایش اعتبارات حوزه هنر‌های نمایشی هستیم چراکه بودجه تئاتر در مقایسه با سینما یک دهم است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شهرام کرمی در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز گفت: تعداد دوره‌های برگزاری جشنواره تئاتر کردی نشان از تاریخ پراهمیت و تاثیرگذار این رویداد با ارزش دارد.

او افزود: هنرمندان سقز نیز با دلسوزی و علاقه همواره پیگیر برگزاری این رویداد در سقز بوده‌اند و این مسئله نشان از اهمیت توجه به هنر تئاتر در کردستان است.

کرمی خطاب به نماینده مردم سقز در مجلس که عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است، با بیان اینکه محدودیت اعتبارات دولتی در حوزه هنر‌های نمایشی از مشکلات این حوزه است، خواستار افزایش اعتبارات این حوزه شد و افزود: بار‌ها به این قضیه اعتراض شده که چرا باید بودجه تئاتر در مقایسه با سینما یک دهم باشد.

مدیرکل انجمن هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: با وجود پتانسیل، ظرفیت و گروه‌های فعال هنر‌های نمایشی و تعداد ۸۲ جشنواره تئاتر و و ۱۸ هزار هنرمند فعال در کشور، اعتبار محدودی به تئاتر اختصاص یافته و فاصله بالای اعتبار اختصاص یافته و تامین آن مشکلاتی برای حوزه تئاتر در سال‌های گذشته و شرایط فعلی ایجاد کرده است.

کرمی، با بیان اینکه هنر تئاتر یک هنر اندیشه‌ساز است و ضرورت دارد که بتواند از اعتبارات دولتی بهره ببرد، خواستار افزایش اعتبارات هنر تئاتر از بودجه دولتی شد

او با بیان اینکه تجاری سازی به ماهیت و اندیشه محوری تئاتر لطمه می‌زند تاکید کرد: مسئولین با جدیت برای مشکل اعتبار جشنواره‌های بین المللی تئاتر همچون تئاتر کردی تلاش کنند تا زمینه شکوفای این هنر‌ها فراهم شود.

مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره‌ها باید رویکردشان تغییر کند و به سمت و سوی اجرا‌های عمومی پیش بروند، هر چند چند این ویه اتفاق می‌افتد، ولی باید بیشتر از این‌ها اجرا‌های عمومی را برگزار کنیم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.