سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

دلال ها منتظر فرصت برای افزایش قیمت مسکن / طرح اقدام ملی چه دردی را دوا می کند؟

بسیاری از کارشناسان اقتصادی این روز‌ها هشدار تغییر قیمت در بازار مسکن به ویژه بازار اجاره واحد‌های مسکونی را می‌دهند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها بازار مسکن بیش از همیشه تشنه توجه و نظارت بر آن است. همزمان با نزدیک شدن به فصل جابه جایی تنور بازار اجاره داغ شده و متقاضیان این بخش همانند هر سال با انبوهی از مشکلات رو به رو شده اند به طوری که بنگاه‌های املاک در این روزها شلوغ‌تر از همیشه دیده می شوند  در حالی که طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تمامی قرارداد‌های اجاره مسکن تا تیرماه تمدید شده و هیچ مالک و موجری  حق بیرون کردن مستاجران را ندارد.

این تصمیم که حدود ۱۰ روز پیش اخذ شد توانست تا حدودی  آرامش را به بازار مسکن به ویژه بازار اجاره بازگرداند، اما به نظر می‌رسد که این خود آرامش قبل از طوفان بوده و به گفته بسیاری از کارشناسان در دوران پسا کرونا بازار مسکن با جهش  و رشد قیمتی رو به رو خواهد بود به طوری که  این بازار در آینده علاوه بر کاهش تولید با حجم زیادی از تقاضا مواجه می‌شود.

نگران وضعیت بازار  اجاره در تیر ماه هستیم

در همین زمینه محبی یکی از مستاجران که در منطقه جنوبی تهران ساکن بوده و در خرداد ماه مهلت اجاره آن به اتمام می‌رسد، در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه  صاحبخانه  از ماه پیش اعلام کرده که باید واحد را تخلیه کنم، گفت: اما با تصویب دو ماهه ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌توانم در این اینجا ساکن باشم، اما بعد از تیر ماه مانده ام با این رشد شدید نرخ‌های اجاره کجا می‌توانم واحد مسکونی کوچکی را پیدا کنم.

از سوی دیگر مجیدی یکی از  مستاجران که در حاشیه تهران ساکن بود  در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه صاحبخانه اعلام کرده امسال نرخ اجاره را ۴۰ درصد افزایش خواهد داد و من سردرگم هستم، گفت: با این افزایش قیمت و کمبود واحد مسکونی کجا می‌توانم ساکن شوم.

از سوی دیگر بازار خرید و فروش مسکن دست کمی از بازار آشفته اجاره ندارد به طوری که بسیاری از خریدارانی که قصد داشتند در سال گذشته با ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان واحد ۴۰ تا ۵۰ متری بخرند امسال با همان مبلغ می‌توانند واحد ۷۰ تا ۹۰ متری اجاره کنند این در حالی است که ما در شرایط کرونا قرار داریم و به طور قطع وضعیت بازار مسکن در دوران پسا کرونا بسیار نامطلوب تر خواهد بود.  

از اسفندماه سال گذشته تا کنون میزان معاملات مسکن بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش یافته و با توجه به آن که بسیاری از مالکان اجازه بازدید از واحد مسکونی را نمی‌دهند این امر خود باعث شده که بازار آشفته تری را تجربه کنیم.

در دوران کرونا بسیاری از ساخت و ساز‌ها  طی دو ماه گذشته به صورت کامل متوقف شده بود  و این در حالی است که همین توقف کارگاه‌های ساختمانی، باعث شد که بسیاری از سازندگان با خسارت‌های زیادی رو به رو  شوند. از طرف دیگر وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار مسکن سعی کرده تدابیری را در دستور کار خود قرار دهد به طوری که با وارد کردن بازار مسکن و مصالح ساختمانی به بورس بتواند این بازار آشفته را کمی به سمت آرامش هدایت کند.

بخش حمل و نقل و مسکن وارد بورس شد

در همین زمینه  امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی  چندی پیش  از ابتکار   وزیر راه  و شهرسازی برای   بهبود   بازار مسکن  و حمل و نقل از طریق بورس کالا  خبر داد و گفت: برنامه­ ریزی به منظور تولید و عرضه بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی در فاز نخست احداث مسکن از طریق بورس کالا صورت گرفته است که این مرحله به زودی اجرایی و در مراحل بعد با ابعاد وسیع­ تری عرضه واحد‌های مسکونی متناسب با میزان سرمایه­ گذاری  ادامه خواهد یافت.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این که هم اکنون زمینه تامین مالی برای  اجرای حداقل ۱۲ پروژه ساخت واحد‌های مسکونی به ارزش بیش از ۱۲.۰۰۰ میلیارد ریال آماده شده است، تصریح کرد: از طریق ایجاد صندوق­‌های زمین و ساختمان با همکاری بورس، فرآیند اجرایی آن آغاز و زمان انتشار و ارزش اوراق این واحد‌های سرمایه­ گذاری به اطلاع عموم خواهد رسید.

غفاری با بیان این که طرح جدید عرضه انبوه مسکن راهی برای خانه‌دار شدن همه اقشار جامعه است، گفت: طی جلسه مذکور نسبت به رفع ابهامات فرآیند اجرایی کار اقدام و تصمیم بر آن شد تا به صورت مصداقی شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید و سازمان ملی زمین و مسکن در این خصوص اقدامات لازم را جهت راه اندازی صندوق­‌های زمین و ساختمان و عرضه واحد‌های مسکونی تولید شده در تابلوی زمین و مسکن در بورس کالا  انجام دهند.  

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: طرح تأمین سرمایه مورد نیاز ۱۴ پروژه مهم ریلی و آزادراهی در بخش حمل و نقل کشور نیز از طریق بازار سرمایه تهیه و به زودی و البته به صورت مرحله‌ای عملیاتی خواهد شد.

او افزود: بازار سرمایه به دلیل شرایط و مقررات حاکم بر آن زمینه‌ای مناسب برای سرمایه­ گذاری مطمئن و موتور محرک طرح­‌های انتفاعی بخش حمل و نقل است.

 

در همین رابطه حسام عقبایی  نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران  در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بازار مسکن در نیمه اول امسال رکود بسیار شدیدی را تجربه کرده بود، گفت: بازار مسکن در دوران پسا کرونا با  جریان رکود تورمی رو به رو  خواهد شد و قیمت‌ها در این بازار متناسب با نرخ تورم افزایش خواهد یافت.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران تأکید کرد: اقداماتی که دولت برای تولید مسکن در دستور کار خود قرار داده است می‌تواند بخش کوچکی از نیاز تولید مسکن را تأمین کند، اما این بازار برای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا باید اقدامات بیشتری را جهت افزایش تولید مسکن در دستور کار خود قرار دهد.

او یادآور شد: در صورتی که میزان تولید و عرضه مسکن در این حوزه افزایش یابد شاهد بازاری آرام در حوزه ساخت و ساز خواهیم بود.

عقبایی اضافه کرد: برای بهبود در وضعیت ساخت و ساز باید حمایت از بخش خصوصی و میزان تولیدات مسکن افزایش یابد این در حالی است که آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان تولیدات در این حوزه کاهش یافته است.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران تأکید کرد: تا پایان پاییز ۹۹ بازار مسکن رکود غیر تورمی را تجربه خواهد کرد، اما این به آن شرط است که نوسانات شدید در بازار ارز، سکه، بورس و انرژی را اقتصاد کشور تجربه نکند.

افزایش قیمت مسکن، مهاجرت به حاشیه تهران را افزایش داد

همچنین  ایرج رهبر رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سالیانه باید ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود، گفت: با توجه به کاهش میزان تولید مسکن در کشور طی چند سال اخیر و انباشت واحد‌های ساخته نشده میزان نیاز مسکن هم اکنون به حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد رسیده است.

او با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن میزان مهاجرت مردم به حاشیه شهر‌ها  را افزایش داده است، گفت: هم اکنون میزان ساکنان حاشیه کلان شهر‌ها به ۱۸ میلیون نفر رسیده که این موضوع علاوه بر نبود تولید مسکن از اجرای نادرست آمایش سرزمین‌ها نشات گرفته است.

رهبر با اشاره به اینکه بازار مسکن در رکود سنگینی به سر می‌برد، گفت: قیمت مسکن از پایان سال گذشته رشد ۱۷۴ درصدی داشته و طی ماه‌های گذشته تنها ۵ درصد کاهش یافته است.

رهبر افزود: دولت باید به جای احداث واحد‌های جدید زمینه را برای تکمیل واحد‌های نیمه تمام که در بسیاری از مناطق کشور رها شده است فراهم کند و اجرای این طرح نیازمند همکاری بخش خصوصی است.

براساس این گزارش بازار مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور این روز‌ها با مشکلات بسیار زیادی روبرو است بنابراین باید در این بازار دولت اقدامات لازم در تمامی بخش‌ها را در دستور کار خود قرار دهد از سوی دیگر دولت سعی دارد با اجرای طرح اقدام ملی مسکن بتواند بخش کوچکی از مشکلات و کمبود‌های این حوزه را جبران کند، اما به نظر می‌رسد که ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جوابگوی این حجم از درخواست‌های مسکنی را ندهد.

بنابراین دولت باید بتواند تمامی پروژه‌های نیمه تمام مسکنی را هرچه سریع تر به اتمام برساند تا شاید بخشی از نیاز مسکنی این حوزه تامین شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
ابوذر رضوی
۱۶:۳۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
با این قیمتها باس یه جوان بدبخت ۱۰۰سال کار کنه و هیچی هم خرج نکنه و قیمتها هم بالا نره تا بتونه یه اپارتمان ۴۰ متری طرفای شوش بخره!!!! اینجا ایران اس
واقعا این وضع جای تشکر داره
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نام دلال به جیب دولت
مجید
۱۸:۵۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه دلیل اصلی گرانی را بخواهید طمع کار شدن وبودن وزیاده خواهی ما ایرانیهاست والا این دولت نالایق 7ساله هیچ کاری نکرده جز شعار دادن کار امروز ودیروز نیست 10 روز پیش بنگاه بهم زنگ زد گفت بیا امروز یه آپارتمان بهم سپردند ببین رفتم دیدم زیاد نپسندیدم گفت مالک گفته متری 12 میلیون من برات متری 11 میلیون میخرم گفتم اگه 10 میده میخوام گفت بیا جلسه کنیم ببینیم چی میشه دو روز پیش گفتم خوب جلسه کن نیم ساعت بعد زنگ زده میگه گفته دلار گرون شده متری 15 میلیون کمتر نمیدم میبینید مقصر کیه طمع بیش از حد بورس شب عید شاخصش 500 هزار واحد بود 500 هزار واحد تا چند روز پیش رشد کرد از یک میلیون زد بالا اونوقت دلار وسکه یک ریال ارزان نشد اما حالا که خیلی کم در حد 30 هزار واحد اومد پائین هزارتومان گذاشتند رو دلار حدود 800 هزار تومان هم روسکه اونوقت برا هزار تومان اضافه دلار مالک 3 میلیون گذاشت رو ملکش اما بهتون مژده میدم حدود شش ماه دیگه انتخابات آمریکاست طبق آمار جوبایدن آراء ایالتیش از ترامپ خیلی بیشتره ترامپ رای نمیاره وبایدن رئیس جمهور خواهد شد وبرمیگرده به برجام دلار وطلا وهمه چیز سقوط خواهد کرد فقط تا میتونید هیچ چیز نخرید
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
توروخدایکی به داد این مستاجرابرسه ما الان بادوتابچه کوچک اوره بنگاه شدیم هرجامیریم کمترازدوتومن اجاره نیست اونم خونه های داغون
با حقوق کارگری پس چی بخوریم
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
.کدوم بنگاه شلوغه بنگاه ها الان سه ماه داران میرن تو۴ماه درامدی ندارن ک خرج زن وبچه کنن بجای دروغ فکری تواین اوضاع کرونا کاش ب حال بنگاهیا میکردید
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خود بنگاهیها این کارو کردن.از بس ک بنگاهارو تبدیل کردن ب اتاق نشیمن دلالها
ناشناس
۰۴:۴۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
دولت باید با صاحبان مسکن خالی به عنوان محتکر برخورد کند، و مسکن های خالی رو مصادره و در اختیار مصرف کننده قرار بدهد،

مالیات زیاد و حتی جریمه فایده ای ندارد
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدابه داداین مردم بیجاره برسه فقط خدانه ازدولت خبری هس نه ازمسولین انگارخوابن مردم هرچه میشن خوبه
داریوش آریایی
۲۲:۲۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
هر چقدرم زیاد شده قیمت ها در مسکن و خودرو و دلار و طلا بازم ب تورم دوران رئیس جمهور قبل نمیرسه و آقای روحانی و جهانگیری زحمات زیادی کشیدن برای حفظ همین وضع مملکت.. در ضمن همه چیز پول نیست.. بالاخره خانوم ها رفتن ورزشگاه.. بالاخره تونستیم ب بانوان بها بدیم و آزادی بیان بیشتر شد..فیلم های خوبی رفت رو پرده سینما.. کنسرت ها آزادتر شد... این ارزش ها والاتر از مادیاته.. 25 میلیون نفر رآی دادن برای کرامت انسانی.. راه رو ادامه بدید و در دور بعد هم از اصلاحات حمایت کنید ب امید فردای بهتر...من عاشق ایرانم و ایرانی.. خدا بهت برکت بده دکتر روحانی ک ایران رو اباد کردی و اسم ایران رو در دنیا پرآوازه کردی.. مرسی ک هستی..
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس ایمان و اخلاق و شرافت و انسانیت کجا رفته؟!!!
از کدام طبقه و گروه جامعه انسانی هستید؟!
در کدام کشور و شهر زندگی می کنید؟!
و سوال های بی جواب دیگر...
علیرضا
۲۱:۳۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
۵ اردیبهشت سر رسید اجاره خونه من بوده با ۳ تا بچه و این اقتصاد پر از فساد و رانت چه کنم. صاحب خونه ۵۰ میلیون گذاشت روی مبلغ رهن.... خدایا کمک کن. فقط خودت به دادمون برس.. این دولت ظاهرا برای ققط سرمایه دارهاست
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
یک کارگر ساده افغانی که به طور غیره قانونی وارد ایران میشه روزی 150 هزار تومن مزد دست میگیره البته صبحانه و ناهارم میخواد با جای خواب، الان انتظار داری قیمت بالا نره!؟
امیر
۲۱:۰۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
دولت تو هرکاری دخالت میکنه بدتر میشه مگه قیمت بیشترازاین کشش داره مردم چه گناهی کردن
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
هرگاه دولت اراده کند املاک خود را بفروشد قیمت میره بالا اینقدر همه چیزو تو سر دلال و ... نکوبید
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام .الان شرایط برای افزایش قیمت مسکن فراهم شده است چون سرمایها از بازار بورس بسمت مسکن .ارز و طلا هدایت شده است .
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
قشر سرمایه دار، مسئولین، نماینده ها، وزیر و... اینقدر نفوذ دارن که نمی گذارند قشر سرمایه دار ضرر کند فقط مردم عادی زجر می کشند و بس
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه راه بیشتر نداره ثبت سالانه متقاضان مسکن سالانه، ثبت مسکن های ساخته شده در سال، و اولویت بندی برای ساخت اینها
مرتض
۱۸:۰۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
هرچی میکشیم از یه مشت بی سواده که کار ساختو ساز راه انداختن وقیمتا دست خودشونه
سلام
۱۷:۵۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام باید با قانون جلوی رشد قیمت مسکن را گرفت دلالان دست روی این نیاز ضروری جامعه گذاشتن و ان را به سوی فلاکت دارند میکشانند باید قانون بزارن تعداد مالکیت مسکن محدود بشه و مهلت بدن برای فروش و بعد مصادره کنن این وضع مناسبی نیست که هر کی هر قیمتی میخواد روی مسکن بزاره عامه مردم توان خرید و حتی اجاره ندارن و زندگیها سخت شده و ازدواج صورت نمیگیره و بچه اوری کم شده جامعه به سوی پیری میرود کی باید جلوی سودجویی دلالان را بگیرد و به فکر مردم باشدو سرمایه را به سمت تولید ببرد نه خرید و خواباندن و فروش
باهر
۱۶:۱۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
من در جنوب شهر شیراز که همان قسمت شرقی شهر باشد ساکن هستم.قیمت اپارتمان از اول امسال تاکنون بین 1.5تا 2.5میلیون تومان بسته به موقعیت ان افزایش داده اند حتی برای پیش فروش هم ازهمین سیاق استفاده می کنند.وهر بساز بفروش روزانه خودش تصمیم می گیرد که چقدر افزایش دهد و قیمت ارز و سکه و خودرو ملاک قضاوت انها هست و من که دنبال خرید یک واحد 100متری در این قسمت شهرهستم واقعا هاج و واج شده ام چون درهمین هفته نسبت به هفته پیش متری یک میلیون تومان افزایش داده اندو این روند ادامه دارد!!!
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خدمت باشگاه خبرنگارلن جوان خواهشا درمورد قیمت خانه گزارشی تهیه شود مثل قیمت ماشین کنترل شود واقعا هر املاکی هرجور دلش میخواد قیمت گذاری میکنه به جرات میتونم بگم اغلب قیمتا کاذب وازطریق املاکی ها تعیین میشه
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ماشالا
هيچ كاري بلد نيستن
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
گرفتن مالیات سنگین از خانه های خالی راهر چه سریعتر تثویب کنید
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
عزیزم تصویب
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
عزیزم تصویب
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
تصویب
محمد
۱۳:۰۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنگاه های املاک التماس میکنن مشتری بیاد صاحب خونه التماس میکنه مستاجر بمونه بعد شما جو راه انداختی که بنگاه شلوغه .
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
چی؟
رضا
۱۴:۰۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوش باش با توهمت
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
حق مردم چیست که سرمایه ندارن، پول ندارن
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
حق مردم چیست که سرمایه ندارن، پول ندارن و اطلاعات و سپاه کاری باهاشون نداره، این قدرت از آن کیست؟
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
شیوه اداره شده هرکی به هرکی. حالا خوبه همه چی رو میندازن گردن کرونا.آیا بی ارزش شدن روز افزون پول ملی کهکشانی شدن قیمت زمین و مسکن و ماشین... هم تقصیر کروناست؟
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ترا خدا بفکر جانمایی درست و علمی برای شهرهایی با ریسک بالا و زلزله خیز باشید.
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
میشه بگین که دلالها کجا منتظر نیستند ؟؟؟!!!
از ارز بگیر تا الی ماشالله !!! همه دلال شدند !!!
قرار بود بریم بهشت همه از جهنم سر درآوردیم !!!
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
در اینکه یه سری دنبال منافعی از التهابات بازار چه مسکن چه خودرو و غیره هستن شکی نیست!! اما نگه فقط ایرانه که بازار مسکن و خودرو داره؟!! چرا در هیج کشوری اینقدر اوضاع ولوشو نیست؟!! چرا مسئولین داخلی کاری نمیکنن؟!!! عموم مستاجرین از قشر متوسط به پایین جامعه هستن که یا کارمندن یا کارگر!! مگه چقدر سالانه دستمزد اینا اضافه میشه که اینهمه رو قیمت مسون بره؟! چرا کسی رسیدگی نمیکنه؟!!! چهارتا ازین دلالهارو اعدام کنن تا خساب کار بقیه دستشون بیاد!! دولت و دستگاه قضا نظارت کنن بر قیمت مسکن!!!
رضا
۱۴:۰۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما چه صلاحیتی داری ؟؟؟
احمد
۱۲:۲۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
دولت نمی خواهد مشکل مسکن را حل کند گرانی مسکن با گرانی مصالح امری طبیعی است با تورم 600 درصدی چند سال اخیر قیمت مسکن گران شده و...
مسکن مهر از ابتدای این دولت رها شده در صورتی که با تکمیل و تحویل مساکن مهر بار تقاضای مسکن کاهش می یابد
امید
۱۲:۱۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس دولت و مجلس و قوه قضاییه چکاره اند .
شاید مثله همیشه فقط وفقط نظاره گرند.
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسفم بر باعث و بانیش رو
ما۴سال پیش خونمون رو فروختیم ۱۰۰میلیون گذاشتیم بانک که وام بگیریم و یه کم خودمون پس انداز کنیم یه بهتربخریم یهو قیمتا روند صعودی گرفت و ماجاموندیم الان همون خونه خودمون که فروختیم شده ۶۵۰ میلیون تومن
الان همون پول خودمون رو دادیم اجاره هرسال صاحبخونه ۴۰درصد اجاره رو بالامیبره آخه یه کارگر درسال چقدر حقوق میگیره که پس انداز کنه بده به صاحبخونه
مصطفی
۱۲:۱۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسفانه دیگه هیچ کس به فکر این مردم بدبخت نیست هر کس هر جور که میتونه مردم رو میدوشه هرج و مرج ایران رو فرا گرفته فقط خدا به داد مردم برسه به مسولین اومیدی نیست از کورنا بدتر استرس و بی خانمانی مردم رو میکشه
Abc
۱۲:۰۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوش به حالتون. دولت و قوه قضائیه باید کاری بکنن. همین قوانینی که برای خودرو قراره اعمال شود را روی خونه هم اعمال کنن. برای هر خانواده یک خانه بدون مالیات و بقیه با اعمال مالیات سنگین و امکان فروش بعد از یک سال از خرید آن. اینا میتونه دلالی رو کم کنه هرچند روش های جدیدی پیدا می کنن که قوانین باید به روز رسانی بشه. البته اگر واقعا قصدشون کنترل باشه.
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنگاه ها و عدم اطلاق مالیات ب واحد ها و اجاره ها باعث ایجاد سیر صعودی قیمت هاست
فرزندی از ایران
۱۱:۵۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
شلوغ کردن بیش از حد شهرها و برج سازی های بیش از حد آنهم در شهرهایی که هر لحظه در کمین بلایای طبیعی هستند و جانمایی بسیار اشتباهی دارند خطر آفرین است و خریدن خانه و سرپناه در آنها ، یک ریسک بزرگ است.
فرزند زاگرس
۱۱:۵۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچ شکی نیست که تهران و برخی شهرها جانمایی اشتباهی دارند زلزله خیزند و هر لحظه احتمال ممکن است خطری بزرگ و فاجعه ای بزرگ و ملی در این شهر رخ دهد بر طبق منطق و عقل باید خانه ها ارزان و مردم جان و مال خود را بردارند و به جاهایی بهتر و ایمن تر و آرامتر کوچ کنند پس این گرانیها با عقل و تدبیر و آینده نگری ها همخونی ندارند.
سروش
۱۶:۱۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس زودتر برین شهر خودتات
محمد
۱۱:۴۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
دولت چرا قیمتهای سایت دیوار رو حذف نمیکنه چرا میذاره دلالان حرف و تبلیغ افزایش قیمت مسکن و اجاره کنن تا کجا به مردم فقیر خنجر میزنید دولت که کمبود بودجه داره چرا مالیات سنگین روی خانه های خالی و مالیات بر عایدی نمیذاره اینطوری مردم میفهمن مسئولین دلال های بزرگ تهران و شهرهای بزرگ هستند بسه دیگه ظلم کردن
صادق
۱۱:۴۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سال گذشته قیمت مسکن ثابت بوده ولی از پاییز قیمت مصالح دوبرابر شده. فقط از ابتدای امسال قیمت آهن ۴۰ درصد رشد کرده. این افزایش هزینه تمام شده مسکن خودشه تا چند وقته نشون میده. اگر بازار رکود هم داشته باشه ولی قیمت به اندازه تورم رشد می کنه.
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
توی مملکتی که به جای رغبت مردم به کارهای تولیدی، همه دغدغه دارند که چند تا ملک بخرند و از راه افزایش قیمتش گذران زندگی کنند، نباید انتظاری داشت جز فلج شدن اقتصاد.
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
قرار داد های اجاره متاسفانه بسیار بالاست و مستاجر نمی داند هزینه زندگی و قوت لایموت را تهیه کند یا کرایه منزل را؟ انسانیت هم رفته پشت دربهای گرانی زندگی گم شده
علی
۱۱:۴۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
منتظر کدوم فرصت؟؟
چرا مردم را مقصر نشون می دین؟؟
دلال ها هم از خود مردمند
قیمت ارز و مواد اولیه وبی برنامگی دولت سر به فلک کشیده
انتظار دارین خودرو،مسکن،طلا و....بشینه نگاه دولت کته
تاجیب ملت خالی بشه
ملت نان خوردن ندارند
کجای کارید
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما خودتان الکی جو سازی میکنید والله هیچ خبری از گرونی مسکن واجاره نیست.مردم دیگه اصلا قدرت خرید ندارند که بخوان خونه بخرند .
سروش
۱۶:۱۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
کجا نشستن تا ما بریم؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خاطرتون هست چند ماهه پیش چقدر مانور میدادن روی برخورد با گرانفروشان گوشت اما الان همه چیز عادی شده و قیمتها هم پائین نیومد یک کیلو گوشت گوسفندی بالای 100 هزار تومان !!!؟؟؟
امروز قیمت دلار نزدیک 20 هزارتومن اما کسی صداش در نمی آید ؟؟؟؟
چه زود عادت می کنیم به چیزهایی که گرونه !!! البته مردم بی دلیل از دولت نا امید نیستند !!!؟؟ وقتی می بینند دولت عامل گرانی و تورم !!!!؟؟؟
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا همه کسای که ما مستاجر ها رو هر روز بدبخت تر میکنه لعنت کنه نصف بیشتر این تقا ضا ها دست دلال ها هستش که هر کدوم چندین واحد خالی دارن که هر قیمتی دوست دارن اعلام میکنن دولت هم انگار نه انگار واقعا متاسفم برای خودم که تو این مملکت به دنیا اومدم ای کاش تو آفریقا بودم که انقدر استرس صاحب خانه و تورم و گوشت و مرغ و هزار بدبختی دیگه که هروز بدتر از دیروز
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
دلال چی چیه ؟ قبلا هر متر خونه فوقش تموم میشد متری 2500 پارسال تموم میشد متری 4500 الان 5500 متری ساخت آب میخوره .آهن و مصالح رو ارزون کنید ملک خود به خود ارزون میشه
رضا
۱۰:۳۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
نمیدونم چرا مسیولان اجراکننده ونظارتی رو به دلالان نسبت میدهند؟
الان برای ساماندهی خودرو تصمیمات مهمی گرفته شده و مطمناقابل اجراست و به راحتی میشودکنترل کنند
اماهنوزنه شورای رقابت قیمتهارو اعلام کرده نه خودروسازها اماده اندبرای انجام
وقتی قیمت کارخانه مشخص شدوبازاربیش ازده درصدحق سودنداردپس به راحتی تعزیرات میتواندورودکند
اماکو اعمال قانون؟؟؟
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس این همه حفوف بگیر برای چه می باشند
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
تو این چهل سال بالای سه هزار و پانصد درصد گران شده شده متری چهل میلیون در جنوب تهران متری سیزده میلیون تومان حقوق کارگر شده یک میلیون و هشتصد هزار تومان خوب چی شد الان
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما به خودمون رحم نمیکنیم
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان این تیتر شما رمز گرانی به دلالان نیست .....وقتی سود بانکی روبدون حساب و کتاب پایین میارید باید منتظر بهم خوردن بازارهای دیگر بود مثل اجاره خانه و عرض و طلاو ودیگر چیزها چهل سال جمعیت رو کنترل نکردید و چهل سال ضعف در تولید مسکن
هادى
۰۸:۵۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ببخشيد دولت محترم مگر در ساليان گذشته دردى را دوا كرده كه حالا با اين طرح بخواهد درمان كند؟؟؟؟؟؟
م
۰۸:۱۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
دولت اگه راست میگه از طرف خودش بذل و بخشش کنه نه از طرف مردم.
حسن
۰۸:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام
به نظرم یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن سایت هایی مثل دیوار می باشند که هرکی هرچقدر می خواهد قیمت می زند و بقیه هم از روی دست اون قیمت ها را افزایش می دهند. بعدشم به نظرم دولت باید قیمت گذاری مسکن را توسط کارگروههای استانی تعیین کنه یعنی هرکی می خواهد خانه ای بفروشد قیمت توسط کارشناسان شهرداری و سازمان مسکن کارشناسی بشه و بعد معامله صورت بگیرد. احساس می کنم دولت دوست نداره مردم خانه دار شوند. اصلا نمی دانم چکار می کنند مدیران .....