سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد؛

رشد ۲ درصدی اقتصاد در سال آینده/ ایجاد انقلاب اقتصادی با ساماندهی اصناف

آقامحمدی درباره موانع تولید و راهکار رسیدن به رونق اقتصادی راهکار‌هایی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که مهمان نشست فوق العاده شورای عالی استان‌ها بود گفت: ما در یک دوره ۱۰ ساله‌ای از تحریم شکننده قرار داشتیم که تحریم متاخر ان بسیار گسترده‌تر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دنیا به سمت دهکده واحد حرکت می‌کرد و هیچ کس قاعده اختصاصی نداشت و سازمان گات به wto تبدیل شد، اما مدتی نگذشت که افرادی همه این‌ها را برچیدند و حتی غذا را هم تحریم کردند.

آقامحمدی ادامه داد: اسم تحریم غذا را نیاوردند، اما با تحریم حمل و نقل و بانک‌ها مسیر را بستند و باید گفت این جنگ از جنگ هشت ساله دفاع مقدس نیز مهمتر شده است.

او بیان کرد: اگر این مرحله با مراحل گذشته مقایسه شود می‌بینیم توانمندی‌های ما گسترش پیدا کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در برجام یک نکته مشخص شد و آن این بود تحریم آمریکا هرگز برداشته نمی‌شود و آن را به شکل قفسی کرده که گاهی تنها درب آن را باز می‌کند.

آقامحمدی تصریح کرد: ما در دوره قبل منابع مالی خوبی داشتیم، اما در این دوره شرایط بسیار فرق کرده و در گستردگی که انمام دادند ۴۰ میلیارد دلار از درامد ارزی ما کم شده است.

او تاکید کرد: ما با این هجمه و رشد منفی را به کشور تحمیل کردند، امروز همه اذعان دارند که در سال ۹۹ به رشد مثبت ۲ درصدی خواهیم رسید و باید گفت اقدام‌های گسترده‌ای در این باب انجام شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در ماه آینده خودرو از تحریم خارج می‌شود و به بیش از ۴ هزار تولید حودرو خواهیم رسید که در گذشته این چنین نبود.

آقا محمدی ادامه داد: راه ما این است که وابستگی را از دست دهیم، سازمان صمت گزارشی را به اقتصاد مقاومتی ارایه کرد که در ان پتانسیل صادراتی تا ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.

او بیان کرد:صادرات به کشور‌های همسایه ۲برابر می‌شود و برنامه اقدام و عمل این است که این اتفاق بیافتد و در دیدار رهبری با فعالان اقتصادی ۲۵۰۰فعال اقتصادی حاضر شدند و ۵۰۰ نفر ان‌ها به دفتر رهبری آمدند و گزارش ریز ارایه کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر بخواهم خلاصه حرف تولید کنندگان را بیان کنم این بود که بخش اول ما می‌توانیم و بخش دیگران این بود که مدیران جلوی کار را نگیرند.

آقامحمدی تصریح کرد: باید برای تولید مساعدت شود و باید گفت تولید گدا نیست که دست دراز کند ما باید مسیر تولید را هموار کنیم.

او تاکید کرد: وقتی صحبت از شهرک‌های صنعتی می شود ۷۶۸ هزار کارگر مشمول بیمه کارگری هستند و همه آن‌ها عمق تولید را دنبال کرده اند و باید گفت می‌توان مسیر تولید را هموار کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز همه حرف دشمنان این است که با تحریم تسلیم کننده می‌توانند جنگ بر ایران را ببرند و باید گفت اگر ایران موفق شود این تحریم را بشکند به طور حتم آمریکا فروپاشیده خواهد شد.

او بیان کرد: تحریم‌های آمریکا مثل تبلیغات تلویزیون است که می‌گوید همشو بده و آمریکا نیز همه تحریم‌ها را نصیب ایران کرده است فقط ان را در بازه زمانی مشخص می‌چرخاند و در چند نوبت یک نهاد را تحریم می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:، اما پرسش این است که چگونه می‌توان در جنگ تحریمی امریکا پیروز شد؟ می‌توان گفت مشکل اول ما بهره وری و قیمت تمام شده کالاست که یک کالا در کوچه‌های مختلف کشور می‌چرخد و هزینه بر می‌شود.

اقا محمدی تصریح کرد:پروسه توزیع کالا ما در کشور این است که یک نفر وارد می‌کند، یک نفر خرد می‌کند یک نفر توزیع می‌کند و ... و در نهایت می‌بینید قیمت تمام شده یک کالا در دسترس مردم چند برابر می‌شود.

او تاکید کرد: ۵ سال به قیمت نان دست نزدند و ما نشستیم صحبت کردیم گفتیم اگر نان گران شود آرد و ... گران می‌شود و در انجا بحث یکپارچه سازی مطرح شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ۳ میلیون واحد صنعتی درگیر هستند و کل شاغلان بیست و سه میلیون نفر هستند و ۷ میلیون نفر زندگی خرده‌ای دارند.

او با بیان اینکه تنها ۶/۵ درصد در ایران دارای مزایای کارآفرینی هستند، تصریح کرد: ساماندهی اصناف انقلاب و تحول ایجاد می‌کند و ما درمدیریتها به تغییر نگاه نیاز داریم.

آقامحمدی تصریح کرد: تولید بدون کارخانه در کشور فراوان است و من به جایی سفر کردم که زیتون را با سس تمشک به یک محصول متفاوت و پر فروش تبدیل کرده بود که در منزل بخشی از کار فراوری ان را انجام می‌داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جنس نگاه آقای الویری بر این اساس است و پیشنهاد من این است یک سال این مسیر را تمرین کنیم که از مردم بخواهیم زنجیره‌هایی شکل بگیرد برای تولید و بهره وری و من به شما می‌گویم که پول بانک نیست.

آقامحمدی ادامه داد: برای اقتصاد مقاوتی گفتیم که شیرینی پزی‌ها وارد اقتصاد مقاومتی شوند و شهرک شیرینی راه انداختیم و باید بگدیم امروز شیرینی فروشی‌ها که در مسیر جاده هستند مشکلی دارند؟ بلکه فروش آن‌ها نیز از داخل شهر بیشتر شد.

او بیان کرد: تا پول به دست این دست از تولید کنندگان رسید شهرداری‌ها نباید بیایند پول این افراد رابشمارند و باید شهرداری اجازه دهد که خود تولید کننده ابتدا پول خود بشمارد سپس شهرداری وارد شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در شهرک صنعتی اشتهارد ۱۰هزار نفر کار می‌کنند و در آنجا مجموعه‌ای است برای ساخت تجهیزات دیالیز و جمع فروش ابزار ان سالیانه ۵ هزار میلیارد تومان است.

آقامحمدی تصریح کرد: غیر از غشاء تمام تجهیزات دیالیز را زیر نظر کشور‌های روز دنیا ساختند و آن را امروز صادر می‌کنند.

او تاکید کرد: فردی که امروز دیالیز می‌کند باید ۳ روز در هفته به بیمارستان مراجعه کند، اما این شرکت تجهیزات دیالیز را می‌تواند در محل اسکان فرد قرار دهد تا بدون نیاز به مراجعه ۳ روز در هفته کار دیالیز خود را انجام می‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تحول منشاء بنیادین تغییر است.پیشنهاد من این است که مدل‌ها احصاء شود سپس به دنبال کسب درامد باشیم.

او بیان کرد: اگر ما شروع به قسطی کار کنیم به طور حتم درآمد ما بیشتر می‌شود و نباید اینگونه فکر کنیم قسطی کار کردن یعنی از دست رفتن پول و اعتقاد ما این است کار مشارکتی می‌تواند مفید و موثر باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: موانع تولید ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.