به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سامانههای جمع آوری خودکار کرایه به سامانههایی گفته میشود که در آن جمع آوری کرایه ناوگان حمل و نقل مانند اتوبوس، BRT، مترو و تاکسی به صورت سیستماتیک با روشهایی مانند کارت بلیت الکترونیک یا بلیتهای تک سفره مانند کارتهای مغناطیسی یا بارکدهای دوبعدی انجام میشود.
جعفر پشامی مدیرعامل شرکت توسن سها گفت: در این راستا از روشهای مختلفی مانند ارتباط با کیف پول آنلاین، پرداخت موبایلی مبتنی بر شناسه، پرداخت اعتباری برای سازمان ها، اتصال به شبکه بانکی از طریق پرداخت مستقیم استفاده میشود. اما روش ساده تری که برای اولین بار در کشور رونمایی شده پرداخت با روش بیومتریک و شناسایی چهره است.
به گفته پشامی راه اندازی سامانههای بدون نیاز به بادجه شارژ موجب صرفه جویی چندین میلیاردی در بودجه شهرداریها خواهد شد چرا که شهرداریها میتوانند بخش عمدهای از باجههای شارژ را حذف کنند و نیروی انسانی آن را در بخشهای دیگر به کار بگیرند. همچنین با اینکار پول فیزیکی و هزینههای عملیات نگهداری به شدت کاهش پیدا میکند. درکنار این موارد هزینه سرمایه در گردش و ریسک امنیتی باجهها هم حذف خواهد شد.
مدیر عامل توسن سها ادامه داد: مزایای این راهکار برای شهروندان عدم مراجعه به باجه و حذف صف، صرفه جویی در وقت شهروندان، کاهش هزینههای مسافر از طریق حذف کارت، حذف مشکلات و اضطراب ناشی از همراه نداشتن کارت بلیت و یا نبودن اعتبار کافی در داخل کارت است.
دیگر خدمات حمل و نقلی این مجموعه در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند عبارتند از: رونمایی از راهکارهای ابری در حوزه بلیت افزار، حساب شهروندی و کیف پول، مدیریت اتوبوس و ناوگان، کلان داده و هوش مصنوعی.
انتهای پیام/