سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ۸ ماهه امسال انجام شد؛

صادرات بیش از ۱۰ هزار تن انواع ماهی پرورشی به آنسوی مرز‌ها

مدیرکل اداره دامپزشکی خوزستان گفت: در ۸ ماهه سال امسال، بیش از ۱۰ هزار تن انواع ماهی پرورشی به خارج از کشور صادر شده است.

مصطفی کنار کوهی مدیرکل اداره دامپزشکی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: صادرات آبزیان از جمله؛ ماهی دریایی، ماهی پرورشی و میگو نقش مهمی در صادرات و چرخه اقتصادی کشور ایفا می‌کند.

او افزود: با توجه به اینکه استان خوزستان به واسطه وجود رودخانه‌ها و تالاب‌های بسیار، یکی از قطب‌های تولید و پرورش انواع ماهیان دریایی و پرورشی و میگو با کیفیت بالا محسوب می‌شود، آبزیان تولید شده علاوه بر صادرات به استان‌های همجوار به سایر کشور‌های همسایه از جمله عراق و کویت نیز صادر می‌شود.

کنار کوهی تصریح کرد: در ۸ ماهه امسال، بیش از ۱۰ هزار تن انواع ماهی‌های پرورشی بصورت منجمد و تازه به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان خوزستان درخصوص صادرات ماهی دریایی اظهار داشت: طی مدت مذکور، همچنین بیش از ۲ هزار تن انواع ماهی دریایی بصورت تازه و منجمد صادر گردید.

این مقام مسئول بیان کرد: تمامی مراحل صادرات زیر نظر اداره کل دامپزشکی خوزستان و پس از اخذ دریافت مجوز‌های لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.