سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارغ التحصیلان دانشگاهی مهارت آموزان فنی وحرفه ای

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ۴۰‌درصد متقاضیان آموزشگاه‌های این سازمان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور روز چهارشنبه در بازدید از مجتمع آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای کامپیوتری ایلیا با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای ۵هزار و ۴۰۰ استاندارد آموزشی تدوین کرده است گفت: حداقل ۴۰ درصد متقاضیان از آموزشگاه‌ها در طول سال فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و به این نتیجه رسیدند که باید از این دوره‌های مهارتی استفاده کنند.

او با اشاره به مدرک گرایی، دانش‌گرایی و مهارت‌گرایی تصریح کرد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت اقتصاد فعلی ما ۲۰ درصد بازار برای فارع التحصیلان دارد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: باید به سمت کارگاه‌های فنی پیش بروید و بخش قابل توجهی از آموزش‌ها گرایش به سمت خصوصی دارند و در مناطق محروم مراکز فنی و حرفه‌ای ورود می‌کند.

فهیمی، مدیر مجتمع آموزش آزاد فنی و حرفه‌ای ایلیا در این بازدید از قرارداد با شهرکت صنعتی استان در راستای آموزش نرم‌افزار‌های مدیریتی و دوره‌های آموزشی و رده‌های صنعتی خبرداد و گفت: سرفصل‌های آموزشی در این آموزشگاه ۳۰ درصد تئوری و ۷۰ درصد عملی است.

او با بیان اینکه بالای ۹۰ درصد از فارغ التحصیلان از مهارت‌ها استفاده می‌کنند گفت: متقاضیان در این آموزشگاه در ۲ بخش افراد جویای کار و افراد شاغل هستند.

این آموزشگاه منتخب سه دوره استانی است.
انتهای پیام/ح

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، مهارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.